Gå til innhold

Ang baby 2,5 mnd og rutiner... Trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg begynne med det nå? Da tenker jeg på leggerutiner og at hun legges tidligere. Hun legger seg med meg og i min seng. Målet er jo at hun legges i egen seng på eget rom i 19-20 tiden. Er andregangs, men husker ikke at jeg gjorde noe sist, men at det skjedde litt av seg selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis går det av seg selv ja, når baby blir 3-4 mnd gammel.

Her skjedde det en gradvis endring fra ca 3,5 mnds alder, der hun ble trøtt stadig tidligere på kvelden, så 4 mnd gammel var leggetiden 20-21 og nå som hun er 5 mnd tar hun som regel kvelden ca 20=)

Skrevet

Altså, bare for å presisere - vi gjorde ikke noe bevisst for å oppnå dette, det kom helt av seg selv=)

Skrevet

Heisann:)

Mini er 2.5 mnd. Har ikke innført en eneste rutine (med vilje ihvertfall). Her tar vi alt som det kommer. Gjorde det samme med førstejenta, og leggetiden kom helt av seg selv. Gradvis tok hun kveld tidligere og tidligre.

Han her tar faktisk kveld i 18:30 tiden. Han våkner 1 eller 2 ganger for mat iløpet av natten og vil opp i 5-tiden da.

Jenta var ca. 4 mnd da hun begynte å ta kveld i 19-tiden.

Har også lest at man ikke bør innføre rutiner før babyene er minst 3 mnd, da de som regel regulerer rytmen sin selv før den tid.

Så ikke no' stress ;)

Skrevet

Takk for svar:-)

Skrevet

Her gikk det seg til med 2 av 3 av seg selv. 2 fant rytmen selv om sovnet i 19-20 tiden fra de var ca 3,5 - 4 mnd. Sistemann måtte vi hjelpe litt på vei med rutinene. Men gjorde ikke noe før han var 8 mnd. og hadde innført ett fast måltid med fast føde ;)

Hadde ikke stressa noe nevneverdig med det enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...