Gå til innhold

Noen her som har peiling på tiltak mot radon?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å vite hva det koster å sette inn tiltak mot radonstråling i et hus. Jeg har forsøkt å google, men finner ingenting om priser osv. Vi har sett på et hus som har altfor høy stråling, og må vurdere om vi har råd til å kjøpe det hvis vi i tillegg må ut med en haug med penger for å sikre huset mot stråling...

Fortsetter under...

http://www.radon.no/

Jeg og eksen kjøpte ny 1/2 part av 2 mannsbolig og etter 3 år fant ene naboen ut at han skulle radonmåle hos seg (nytt boligfelt) d viste seg at der var d stråling, så han anbefalte at alle i gata burde måle og vi fikk først tilbud om hurtigmåling, men den er ikke nøyaktig, viste bare over 200 bequerel og alt under 200 er "bra" derfor valgte vi å langtidsmåle med sporfilmer over 2mnd da viste d seg at vi hadde over 7000 bequerel og mest på hele feltet!!!! og d på soveroma...

Vi hadde jo 2 år igjen av 5 årsgarantien så d var byggefirmaet som måtte utbedre med riving av alle veggene i kjelleren og legge membran og legge inn nytt ventilasjonsanlegg for dems regning, d hadde nok blitt veldig dyrt, men surt å måtte pusse opp en hel kjeller i nytt hus,. men glad vi oppdaga det da det er veldig farlig (kreft)

sjekk www.radon.no

Strålingen merkes ikke utendørs vistnok.

Aner ikke hvor mye sånt ventilasjonsanlegg koster, vet de legger d inn i nye hus nå+ radonduk, radonduk kan ikke legges etter at huset er bygd, men ta kontakt med de på nettsiden.

Vi rev ikke grunnmuren, men vegg og isolasjon helt inn til grunnmur da vi hadde soveromma, bod, bad og baskerom nede i kjeller etasjen. Badet slapp vi å gjøre noe med da det er membran på veggene

Lykketil ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...