Gå til innhold

Matheus eller Casper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Matheus/Matteus helt klart! Syns ikke det var noe aa lure paa en gang :P Det finnes over 3000 Casper/Kasper i landet, mens Matheus ligger paa rundt 100. Samtidig som det klinger mye bedre med soesterens navn etter min mening. Matheus er jo helt nydelig, selv om det norske folk kanskje ikke er helt fortrolig med det enda..

Min stemme går til CASPER :)

Og jeg er helt enig med deg i å bruke C som forbokstav. Ironisk er det noen som alltid retter på det når en blir bedt om å rangere navn, der innsenderen selv skriver navnet med C.

Og vi som er glad i den C'en kan jo være det av mange forskjellige grunner;)

Lykke til med valget!

Synest storesøsteren hadde et veldig koselig navn også:)

mvh

Annonse

Vi er ikke kristne, så det er flere som har nevnt til oss at de ikke syns vi "kan" kalle han Matheus, men om en tenker på det så stammer veldig mange navn fra bibelen.. Så akkurat det punktet har vi valgt å se litt bort ifra:)

Men, dere gjorde det jo ikke noe lettere å velge:p hadde nesten et "håp" om å få tilbakemelding om at det ikke gikk ann å kalle han det ene eller det andre.. Kanskje vi må trekke lodd om hva navnet blir:p

Uansett takk for alle svar:) Gjerne kom med flere synspunkter og meninger:)

Det blir jo helt idiotisk aa ikke kunne bruke navn fordi en ikke er kristen. Spesielt naar sikkert 60-70 prosent av alle her i landet har ett navn som er utsprunget fra kristendommen. Jeg er selv kristen, men det hindrer ikke meg aa gi ett norroent navn til mitt barn fordi jeg ikke er aktiv "norroensk"? Bare litt merkelig tankegang :) Hvor "kristent" maa navnet vaere for at man ikke kan bruke det liksom...

Beklager. Mener selvfølgelig ikke at dere ikke kan kalle ham Matheus om dere ikke er kristne. Selv ville jeg bare ikke gjort det fordi min absolutt eneste assosiasjon til navnet er evangeliet. Lukas er - ligsom Odin forresten - så vanlig et navn i dag at jeg ikke automatisk tenker religion når jeg hører det. Det dreier seg ikke om opprindelsen til navnet men hva jeg tenker når jeg hører det. Lidt som når de fleste unngår navnet Adolf. Det har intet med opprindelsen til navnet å gjøre.

Uansett, fine navn begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...