Gå til innhold

Kjenner dere noen ved navn Oline?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner en Anna Oline, men hun er 91-modell. Tror nok ikke det er fryktelig poppis, men det er litt trendy. Det er en av de navnene som har vært nesten HELT borte, og nå har det kommet tilbake. Men poppis er det ikke akkurat. Det er nok gjerne mer vanlig som mellomnavn enn fornavn. :)

Annonse

Annonse

Jeg kjenner en Oline i 20-åra + at oldemor het det. Liker navnet veldig godt og har selv vurdert det som navn på vesla i magen.

Når det kommer til popularitet er det økende. Dersom du ser på navnestatitsikken til SSB under linken "tapere og vinnere" er det en av "vinnerne" når man ser på økningen fra 2009-2010 - på 7.plass etter:

Amalie, Solveig, Mathilde, Hedda, Tomine og Ella.

Men er jo fortsatt ikke veldig mange (92 barn ble kalt Oline i 2010)

I følge SSB:

Det er 1020 kvinner som har Oline som første fornavn.

Det er 785 kvinner som har Oline som eneste fornavn.

Så ikke av de mest populære navnene, men med en klar oppadgående kurve. Men jeg må si: et nydelig navn!

Vet ikke om noen som heter det. Er fra liten plass jeg da, men det er flere gravide venninner som nevner det når de snakker om navneforslag, så det øker vel brukbart.

Synes navnet er kjempefint og koselig! Eneste minuset er at her hvor jeg bor blir det uttalt OLLine; det er så mye penere uttalt Oliiiine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...