Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Jenta mi på 9 mnd fikk igår endelig sin første tann, etter en god stund med sutring. Hun sutrer ganske mye enda da... Men var først i går at jeg kunne merke tanna var kommet gjennom (fortann nede, helt etter boka). Ser den ikke ordentlig, hun blir så sinna hvis jeg prøver å se inne munnen hennes, hehe... men jeg kjenner den godt og det klirrer når jeg dunker i tannkjøttet med en skje:) Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før den kommer skikkelig opp... Og er det vondt/ubehagelig hele tiden liksom? Hadde kanskje håpet det skulle bli litt mindre sutring nå som den så vidt er gjennom... Men er vel ikke lenge igjen til det er på'n igjen med de resterende tennene, antar jeg!
mammatetogansketette:)) Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Er snart to uker siden vesla sine første to tenner såvidt brøt gjennom. De er ennå ikke helt ute, tenker de trenger en ukes tid til før hele bredden på tannespissene er ute:) Kan jo være flere tenner som er på vei, er det kun denne ene tanna hun sliter med kan hun godt være litt utilpass enda en dag eller to, selv om noe av tanna er kommet frem:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Her tok det ikke mange dagene før de var helt gjennom husker jeg. Men et tips er å legge smokken i kjøleskapet. Det hjelper på som regel. Og kavring var redningen her. Kjøpte sånn grove kavringer uten sukker i
mammaløve Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 I løpet av en uke har hele tannflaten vært igjennom her. Av erfaring har småen hatt det verst rett før tannen har brutt igjennom. Ikke så store plager etter det. Her har vi vært igjennom fire tenner med hyl og skrik, og nå ser det ut til at den femte er på tur.....o`hellige våkenatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå