Gå til innhold

Jeg kuttet ut sukker for en måned siden

Anbefalte innlegg

Ikke fanatisk totalkutt, men strammet inn voldsomt på sukkerinntaket. Før det hadde det sklidd ut, drakk sukkerholdig brus hver dag, og ofte en sjokolade eller annet søtt.Så jeg bestemte meg for å begrense det kun til helgene.

Det var verst å kutte ut brusen (Pepsi), men drakk masse vann, det dempet suget. Skar opp grønnsaker og småspiste av det når lysten meldte seg.

Nå, litt over en måned senere, opplever jeg at jeg faktisk ikke har lyst på sukker lenger. Og når jeg spiser/drikker, smaker det ikke like godt. Pepsien, som jeg før var nærmest avhengig av, smaker søtt kliss. Når jeg får lyst på noe søtt, spiser jeg en frukt eller en brødskive, og suget forsvinner.

For meg er dette en stor opplevelse, har ligget under for sukker i årevis!

Dessuten har jeg gått ned tre kilo, uten å trene :)

Fortsetter under...

Det anbefales!

De to første ukene var ganske tøffe. Det var lettest å unngå søtsuget ved å sørge for at jeg aldri var ordentlig sulten (hyppige småmåltider), og ved å drikke mye vann. Men nå går det fint, og det føles herlig å ikke ha konstant dårlig samvittighet for kostholdet! :)

HI

Jeg kuttet sukker for et år siden og har blitt slank som en stangselleri;-) Har gått ned 16 kilo! Jeg var ikke overvektig fra før, men trengte å få bort litt mageflesk + div.

Har aldri mer "ukontrollert" kast-innpå-sjokolade-før-man-rekker-å-tenke-anfall, og har et stabilt og fint blodsukker uten søtbehov/søthunger. Jeg spiser sukkerfri sjokolade om jeg skal ha noe tilsvarende hva andre spiser, og jeg spiser heller ikke mye brød,pasta,ris eller potetetr, uten å være hysterisk..

Annonse

Åh,er ordentlig sukkeravhengi jeg å! :/

Etter å ha vært syk ei uke,klarte jeg etter over 1 år etter fødtsel og endelig komme ned til idealvekta igjen...men så oppdaget jeg sjokolade igjen...og iste...og div. Og plutselig så har man gått opp 3-4kg igjen!

Nei,skal ta meg sammen nå! Er lei av å ikke føle meg vel! Nok er nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...