Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Men har en billig sykkel (1400 kroner) uten gir og bagasjebrett. Er det nødvendig for å bruke sykkelsete? Jeg syns det ser ut som om at ingen sykler på nettbutikken har bagasjebrett for tiden.. Jeg tenkte kanskje at bagasjebrettet skal være der for ekstra støtte og trygghet for setet.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Du er nødt til å ha bagasjebrett for å få festet setet. Det er greit om det ikke er så bratte bakker der du skal sykle om du ikke har gir og skal ha med deg et barn....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Du må ikke ha bagasjebrett for og feste sykkelsete nei.. Vi har også en 'billig' sykkel, fra biltema faktisk og den har ikke bagasjebrett! Går helt fint og feste sete på den Hør med den butikken du skal kjøpe sykkelsete i, de viser deg hvordan du fester
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Trenger ikke bagasjebrett. Jeg har arvet et Hamax sete og det kan fint brukes på sykkelen min som er uten bagasjebrett..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Ja, det blir nok lit tungt å sykle uten gir med ekstra vekt. Jeg trodde kanskje at setet ble festet i setestangen, men det ville nok ikke ha blitt stabilt nok. Jeg er egentlig utrygg på å sykle med barnet, men det ille ha vært veldig flott mht levering i barnehage, siden jeg ikke har bil. I dag triller jeg til barnehagen, sykler derfra til jobb, sykler fra jobb til barnehagen, og triller hjem. Litt slitsomt. Men det kan bli ganske dyrt å kjøpe ny sykkel når jeg sikkert må litt opp i pris. Får spare nå, så kanskje jeg har nok til våren. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Ser nå at mange sier man kan feste sykkelsete uten bagasjebrett. Skal høre med butikken. Eller kanskje sjekke på Finn etter bedre sykkel, brukt. HI
Gjest Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Vi har vært veldig fornøyde med Hamax setet vi kjøpte. Krever ikke bagasjebrett
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Du trenger ikke bagasjebrett til hamaxseter. Og det er alltid mange å få kjøpt på loppemarkeder - nå som loppesesongen starter snart. Og sånn "feste-klump" til å montere på setestangen fås kjøpt separat hvis du får tak i sete uten feste. Bare noen "billig-tips" - det er kjedelig å bruke mye penger på sånne ting man ikke er helt sikker på om man får brukt så mye man har planer om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå