Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå en fire uker gammel baby som har fått sporadisk utslett i ansiktet, i nakken og i hodebunnen. Det er røde prikker, og noen av de har hvitt i midten.-akkurat som kviser hos voksne. Det flytter seg, prikkene kan bli borte en dag og dukke opp igjen noen dager etter. Er det dette som er melkeutslett? Han ligger nemlig i/på lammeskinnspose når han sover på dagen, så er litt redd for at det kan være det han reagerer på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som melkeutslett ja :)

Skrevet

helsesøster hos meg nevnte noe som hun kalte hormonutslett.. hun nevnte det bare fordi min gutt er heldig og IKKE har det.. :)

men hun beskrev det som om det skulle ligne kviser.. og det var visstnok noe de bare fikk pga våre graviditetshormoner og det pleier å gå over etterhvert.. :)

men skader jo ikke å skjekke det hvis du er bekymret :)

Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar :) Da vet jeg at det ikke er noe farlig iallefall! Var innom på helsestasjonen i går kun for å veie han, og helsesøstra så såvidt på han. Men hun sa bare at det ikke var noe å bekymre seg over, så gikk hun... Greit å vite hva det kan være, liksom :P

Skrevet

Akkurat slike prikker har jenta mi hatt også, hun er 5 uker i dag. Var innom helsestasjonen for å veie henne forrige uke, og da sa helsesøster at det bare er hormonutslett. Det er visstnok ikke plagsomt for de, og det går over av seg selv. Nå er hun så godt som prikkefri :)

Skrevet

Min har fått melkeallergi. Og han hadde utslett stort sett bare rundt munn og litt på halsen og brystkassa. Etter en uke på nutramigen mme, så er det borte:) Der hvor det hadde vært gulp fikk han utslett. Jeg fikk også utslett der jeg fikk gulp på meg.

Ikke flyttet utslettet på seg heller, men klødde en del. Så nesten litt ut som eksem. Kan sikkert være forskjell fra barn til barn om hvordan utslettet set ut. Men jeg merket at han var litt plaget av utslettet hvertfall.

Så jeg er enig med HS. Er nok bare litt hormon utslett som er helt normalt så kort tid etter fødselen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...