Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart 7 mnd gammel. Han er veldig matglad. Når kan jeg begynne med innføring av brød? Hvordan skal det gjøres? Hvilket pålegg, hvilken type brød?

Håper noen med peiling kan hjelpe meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg du godt kan gjøre nå:) Jeg begynte å gi litt smakebit (altså bare litt på tunga) når jenta var omtrent 7 mnd (da var hun 5,5 mnd korrigert). Hun spiste ikke mye brød da, og hun spiser nesten ikke brød nå heller. Hun er 10 mnd nå.

Vi brukte mye leverpostei i starten, men nå bruker vi det meste:) Ofte likte jenta kun brød med smør også.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Det er bare til å starte nå! :-)

Vi begynte med havrebrød, men opplevde at brødet klumpet seg i ganen, så nå får han bare kneip. Syns kneipen er annerledes når den blir fuktet med spytt.. Vi begynte med leverpostei, men nå er skinkeost hitten hans.

Påleggtips:

leverpostei, smøreoster, moset banan, frukmos, prim, etterhvert kan du gi ost, skinke ++

Skrevet

Tusen takk for raske svar! :-D

Da tror jeg at vi begynner jeg med brød i morgen. Gir dere brød om morgenen eller til lunsj? Fukter dere brødet med mm/mme den første tiden?

Huff, mange spørsmål skal man ha :P

Skrevet

Snuppa her er også veldig matglad og har fått brød i et par uker nå. Er snart 7 mnd. Det går veldig fint uten å fukte det i noe. Første gangen var hun litt skeptisk men dag nr 2 var det brått kjempegodt! Storkoser seg med brødskiven og hun tygger med gummene. Får bare leverpostei enn så lenge!

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg forsøkte å fukte de første bitene med mm, men da ville han ikke ha.. :-( Så derfor gikk vi rett på lettmargarin og leverpostei. Vi begynte å gi til frokost, men han får det til lunsj nå. Han ammet så bra om morgenen, så da trengte vi ikke å haste opp i en full porsjon, da han ble mett likevel. Nå spiser han 2 brødskiver, men det er først den siste uken nå han har klart det, men så ammer han dårlig også.

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Men når der det lurest å begynne da? Han drikker litt lite mme om dagen, så for kalsiumen sin del er det vel lurt å få i han den grøten han vil spise? Drikker ca 350 ml mme, og spiser 2 fulle posjoner grøt..

Kanskje erstatte lunsjen (som for øyeblikket som regel består av most frukt) med brød? Eller er jeg helt på bærtur? :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...