Gå til innhold

Falt på glattisen i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skjedde det jeg har vært livredd for hele vinteren. Jeg sklei på ei steintrapp ute, som var helt polert, og landa på ryggen / baken. Har ringt føden og skal ned for en sjekk i ett-tida. Ble kjempekvalm rett etterpå, og er selvfølgelig veldig redd akkurat nå. Jordmor jeg snakka med på tlf istad mente at sålenge jeg landa på ryggen var det vondest / verst for meg og ikke babyen.. Men jeg mener å ha hørt at det farligste er å lande nettopp på ryggen og ikke magen. Uansett er jeg bare veldig redd akkurat nå, og sitter og drikker kald saft og spiser godteri i håp om litt reakskjoner og spark fra den lille. Prøver og slappe av selv om det ikke er veldig lett akkurat. Er forresten 33 + 4 i dag. Noen som har opplevd det samme og kan si at det gikk bra???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har falt 2 ganger jeg, siden jeg ikke falt på magen så tenkte jeg ikke på å ringe føden en gang. Datt på knærne begge ganger da, første gangen rimelig hardt og andre gangen var det ikke så ille.

Her gikk alt bra iallefall, ikke vært noe blødninger, og har vært på UL etter det første fallet(pga andre ting) og alt var bra:)

Går nok heeelt fint!

Skrevet

ok, tusen takk for positivt svar:-D Krysser fingrene for meg også:-)

Skrevet

Hei :)

Jeg falt også pladask på isen , rett på ryggen .. hele gårdsplassen var polert med is , så det var vel bare snakk om tid før det skjedde :P

Alt gikk bra med baby og meg :) Men om du er redd så må du alltid ringe å snakke med de, det er bedre å ringe en gang for mye :)

Da tar de sikkert en CTG og en ul , så får du se at lille gullet ditt koser seg inni magen :)

Lykke til !

Skrevet

Skjedde det samme med meg for noen uker siden, og dro på legevakten for å sjekke at alt var ok! Det var det heldigvis, datt også på ryggen, og hadde hørt at det var like farlig, fordi morkaken kunne løsne.. Men legen kunne berolige meg med å si at det er svææært sjelden det skjer, og om det hadde skjedd, så ville man ha merket det med en gang så og si! Da ville jeg ha hatt sterke smerter om mest sannsynnlig blødninger ganske raskt etter fallet! Så regner med at det har gått bra for deg også :-) Det gjør jo som regel det! lykke til :-)

Skrevet

Takk igjen for betryggende svar.. Nå sitter jeg bare og venter på noen kraftige spark fra junior, etter all den kalde safta jeg har drukket.. Håper det skjer noe snaart...

Skrevet

Jepp, sitter med en helt vil toåring som fikk seg en sikkelig runde på isen når hun var i magen.. Det går helt sikkert bra:) Støtter deg i å spise snop, for å høre fra babyen. Det roet ned meg at hun sparket sener på dagen:)

Skrevet

Husk at om du er bekymra er det ikke alltid du får så mye respons fra magen! Min reagerer aldri på kald saft eller sjokolade :P Når du får senket skuldrene igjen er det nok mere fart i magen tenker jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...