lykkelig fødeklar*aprilspire Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 jeg ser mange er på vekstestimering, hvorfor er dere det? det er ikke vanlig vel? min jordmor har ikke snakket om noe slikt. ser også mange som snakker om hvor morkaken ligger. hvordan finner dere ut dette. min jordmor mente den ligger som normalt, men det var jo bare ved å kjenne på magen. nå har jeg vært på ul i uke 32 pga de mistenkte tidlig fødsel så vet at morkaken ligger fint, men hvis ikke hadde jeg ikke visst det.. bare lurer på om det er noe de fleste får sjekket eller hva:)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Vektestimering er kun aktuelt dersom det var noe i tidligere svangerskap som tilsier at det bør kontrolleres eller dersom Sf-mål eller andre ting tilsier at man får stort eller lite barn. Morkakens leie blir vurdert på den ordinære ultralyden i uke 17-19, det er en av grunnene til at ultralyd blir utført da. Jeg har vært på vekstestimering pga at førstemann var veldig tynn og romskinnet da han kom ut, slik at man vil kontrollere at jeg ikke har morkakesvikt på slutten.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Jeg fikk ikke vekstestimering sist svangerskap. Denne gangen får jeg det pga jeg fikk en veldig liten unge sist og i uke 28 lå denne babyen 15% under snittet. Morkaka mi var også veldig stygg og forkalka sist når den kom ut, så de vil sjekke at morkaka ikke svikter mot slutten. Er bare i spesielle tilfeller man får vekstestimering og flere UL:) Ang morkaka så får man vite dette på UL i uke 17-19(ord ul). Jeg fikk da feks vite at min morkake var foran, men ikke foran åpningen. Hvis morkaka er vanlig og bak så sier de ofte svært lite:) Du får vite det om det er noe spesielt
Mai11Mamma Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Hvor morkaka ligger er et av de punktene de skal sjekke på ordinær ul. Jeg fikk vite at min lå bak, men akkurat så langt ned mot åpningen at jeg får ny ul i uke 32. Er litt spent på om de tar vekstestimering i samme slengen mens jeg likevel er der....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå