Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Hei. Holder på å bli gal her. Jenta vår er så urolig om kvelden. Hun er sulten, får mat, så gulper hun opp nesten alt. Så er det skriking igjen, så får hun litt mat, men vil ikke ha mer, så skriking igjen 15 min etter. Sånn holder vi på hver kveld. Hender også at hun sprutgulper flere ganger, så skifter sengetøy daglig her. Vi holder på å gå på veggen her av å være så utslitte. I tillegg gir jeg mm på flaske, så går en del flasker kan man si. Er det flere som har slike babyer, er dette normalt. Til dere som har opplevd dette, varer det lenge?? Kan legge til at hun er snart 4 mnd, men født prematurt, så skulle egentlig bare vært 1 mnd da.
lillespire08+10 Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Hei! Når du gir henne flaske, kan du ta henne opp for å rape underveis. Man svelger mye mer luft når man får flaske, enn på brystet. Etter måltid, ha overkroppen lett hevet en liten halvtime. Er hun utredet for refluks? Dette kan du ta opp med helsestasjonen. Mange babyer gulper MYE, grunnet glupskhet eller lite utviklet lukkemuskel i spiserøret. Dette skal jo bli bedre jo eldre man blir, men jeg ville utelukket refluks først. Lykke til!
Puppemamma Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 prøv å få henne til å rape så fort hun blir urolig ved puppen - ta pauser. Ellers regner jeg med at dere har prøvd smokk? Gikk litt lenger mellom måltidene her når vi begynte med den
stearin Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 En stor dose tålmodighet og vaskepulver:) Eller kanskje dette heller er noe du bør ta opp med helsesøster/lege. Kan jo hende hun har reflux eller noe sånt..? Jenta mi er født 2,5 mnd før termin, vi hadde ingen problemer med matinga før hun begynte å få fast føde. I 4 mnd har hun nå spydd omtrent annenhver dag, og helsesøster sier bare det er normalt. Frustrerende..
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Urolig om kvelden kan bety magevondt og at hun faktisk ikke er sulten. Det å suge gir midlertidig smertelindring for barna men det blir jo verre når de overspiser. Du kan tilsette fortykningsmiddel i melka sånn at det tykner i magen og blir vanskeligere å gulpe opp. Nestargel heter det.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2011 takk for mange gode tips. vi har prøvd med mange pauser. Smokk har vi også prøvd, men av og til virker det som hun brekker seg når hun får den. plutselig faller hun til ro med smokken og suger litt, men så våkner hun gjerne 15 min etter med et hyl...
Tullball Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 Hadde samme problem. Etter at noen fortalte meg at hun kanskje ikke var sulten, men hadde magevondt eller noe annet, sluttet jeg å gi henne så mye mat på kvelden. Dette gjorde henne rolig... Jeg trodde hun var sulten mens hun sikkert var sprekk-mett stakkars....
Purr+Purrfect Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Hei du. Kan hende tipset om at det er magevondt og ikke sult er et godt tips. Hadde samme greia her. Kolikktroll som vil ha mat hver gang han har vondt, for da lindrer det. Hadde også mange kvelder med sprutgulp her. Antagelig fordi jeg trykka han full av mat og i tillegg ikke var flink nok til å rape han ordentlig. Min gulper nå fortsatt en hel del og jeg synes noen ganger det er vanskelig å avgjøre om det er sult eller magevondt. Men har blitt kvitt verste "spruten"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå