Gjest Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Noen som har noen tips? Jeg har på sea band, men de fungerer IKKE på morgenkvalmen! De fungerer kun på dagtid når jeg er på jobb osv. Er glad jeg for det meste har kveldsvakter denne mnd, men i morgen når jeg begynner 8 må jeg stå opp en time før for å bli ferdig med kvalmen. Hva skal jeg gjøre? Har prøvd Marie kjeks også. Burde jeg prøve reisesyketabletter?
1+1+1 Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Vet dessverre ikke hva som fungerer mot gravidkvalmen... Men til vanlig om jeg er kvalm pleier det å hjelpe med ritz kjekse, og ellers noe salt... Ser for meg de kjeksene er bedre enn Marie kjeks også.. Håper kvalmen forsvinner snart til deg, må være slitsomt å ha det slikt..
mamma til 5 , fødeklar :) Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 For meg om morgenen hjelper det faktisk å drikke et stort glass melk mot kvalmen.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Prøv å spis ofte men lite! Jeg må spise ca hver 2-3 time, hvis ikke kommer kvalmen og tar meg! Heldigvis er det myyyyye bedre nå, er strax i uke 12 :-) Det går heldigvis over for de aller fleste!!
HM29 Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Jeg kjøpte SeaBand (reisesykebånd) på apoteket i går, to elastiske bånd som man fester på håndleddene med en halkule som presser mot et punkt. Det anbefales på pakningen mot morgenkvalme også. Og det fungerte utmerket for meg, og anbefales. Koster mellom 150-200 kr. Lykke til!
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er også sinnsykt kvalm. HELE dagen.....Har til nå ikke funnet noe som hjelper, men skal på apoteket i dag å kjøpe meg Seaband. Her må alt prøves. Er 6+5 i dag, og håper at jeg ikke må gå helt til uke 12 med dette. Da kommer jeg til å bli sprø.... Krysser fingrene for at kvalmen forsvinner for oss alle sammen ganske snart
Baloo ønsker to :) Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Vel, det er desverre vanskelig og hjelpe andre med kvalmen, for tror det er fryktelig forskjellig hva som hjelper.... her er det som fungerer best for meg, og som de gir råd om på sykehuset ! - ha ritz kjeks stående på nattbordet, og spis noen med en gang du våkner... Vent litt før du står opp, da får du blodsukkeret litt opp og du slipper kanskje den verste kvalmen sånn med en gang. - her funker yoghurt på morgenen, bringebær yoghurt av en eller annen grunn ! Det er ikke så ille om det skulle bestemme seg for å opp igjen,.. Evt smoothie hvis du orker det. Grønn eple i tynne skiver kan også hjelpe, sammen med rista loff med smør bare for å komme igang liksom. - spis lite og ofte, vanskelig når man er kvalm, men sørg for å ha det du har lyst på i huset, og spis hva du vil når du vil. Prøv selvfølgelig å unngå usunn mat, men det er faktisk bedre å få i seg noe enn å kaste opp å gå i ketose - prøv å drikk masse, det er det aller viktigste for å unngå kvalme - faktisk ! Isbiter i ALT kan hjelpe - lovehearts og tyrkisk pepper demper det verste i noen minutter når det står på som verst... Og som sist, men ikke minst : blir det for ille så ta kontakt med legen din og få hjelp ! Det frister lite med sykehusopphold, men det kan gjøre underverker ! Jeg er faktisk MYE bedre etter å fått masse veske og næring på sykehuset fortsatt kvalm hver dag, men noen dager er bedre enn andre, og jeg kaster ikke opp hver dag lenger ! Det finnes også kvalmestillende, IKKE TA REISESYKETABLETTER ! Du får kvalmestillende på resept av legen Masse lykke til, den går over tilslutt, denne kvalmen da vinner vi førstepremie !
Bolla med 2 små <3 Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Ble tipset av jordmor om å raspe litt ingefær og lage te av det, det skal visst hjelpe på kvalme, har ikke prøvd det selv da, men har en vennine som sier det hjalp henne
Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 ei jordmor sa en gang til venninna mi at det beste var ett glass fløte! Jeg synes det funker fint med melk da!!
Thalia Skrevet 11. mars 2011 #10 Skrevet 11. mars 2011 Jeg pleier å skjøre noen skiver ingefær og koke det i 15-20 minutter til en sterk te. Blir ekstra godt med litt honning og sitron i. Det hjelper i hvert fall meg. Har vært innmari kvalm selv de to siste dagene, men det går litt opp og ned egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå