Gå til innhold

Forstoppelse/ hemoroider, Noen råd?

Anbefalte innlegg

Hei er i ca uke 10 og har så godt som full forstoppelse. Har hemoroider (utvendige) som selvfølgelig nå har begynt og utvikle seg og magnesiumen funker ikke, men en betennelses dempende salve som heter Bacimycin har hjulpet på sårheten. men er blitt litt usikker på om jeg skal bruke den på steder som i rompa?

Hemoroidekrem er utelukket for gravide.

Alle forslag tas imot med åpne armer :)

Fortsetter under...

Mitt råd;

Kjøp en god krem for hemorrider på apoteket - men rådfør deg med lege dersom du ikke vil bruke en vanlig hemorroidekrem. Jeg for min del bruker det, når det plager som verst. Da kan det være som det vil; så vondt som det der gjør..

Forstoppelse.. GOD erfaring med det. Men jeg har funnet mirakelkuren;

om morgenen; 1 bolle med havregryn eller weetabix, med linfrø i. Ta noen gode ss med frø. Alternativt har jeg vært på helsekosten, og funnet linfrøolje. Litt leit å svelge; men funker. På kvelden tygger jeg i meg 1 stk frukt & fiber (fåes på apotek og helsekost - er billigere på apoteket faktisk) og drikker masse vann. Jeg har omsider fått fart på systemet.

På pakningen står det til gravide i samsvar med lege - men ærlig talt.. det er naturlige ingredienser. Og jordmor ga meg 'go' på det.

Håper dette hjelper også deg!

Lykke til :)

Knuste linfrø, kultura og havregryn gjore susen :) tusen takk

Fatter ikke at jeg ikke tenkte på det selv men glad jeg slapp frukt og fiber siden jeg hater og tygge det men glad for og vite at gravide kan ta de så super dupert tips :)

nå som avføringen er ok hjelper dette på hemorroidene, men skal snakke med legen igjen, var han som sa jeg ikke skulle bruke den type krem, men trodde det var så pass lokalt. jaja finner vel på noe, hjelper med urtebad på smerten hvertfall :)

tusen takk igjen :)

I mitt første svangerskap og etter fødselen var eg plaga ein del med hemorroider, men i 2. svangerskap var det omtrent fråverande med slike plager. Eg trur sjølv det har med knipeøvelsar å gjere, då eg var veldig flink til dette 2. gongen. Men greit å vere utan hemorroider når ein set i gong med knipinga..

Dette er et par tips for hemoroider jeg leste Gro Nylanders bok "Mamma for første gang":

Sitt med rumpa i været slik at rumpa er høyere enn hjertet for å lettere tømme dem. Hold gjerne en kald klut mot området eller en pose med knust is inni et tynt håndkle. Dette gjør at blodårene trekker seg sammen og de blir mindre. Stå sånn i 20 min. Når de har blitt mindre må man forsiktig trykke dem inn i endetarmen igjen.

Dersom de ikke trykkes inn i endetarmen igjen kan blodet levre seg og man må få tømt dem ved en enkel operasjon.

Anbefales å fylle vann i fingrene på plasthansker, knytte enden på hver finger og fryse dem. Da får man isfingre som er gode å bruke i dette området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...