Gå til innhold

Tror jeg har kreft i magen, har hatt ulidelige magesmerter i flere uker:(

Anbefalte innlegg

Klarer ikke være oppe mer enn et par timer da må jeg legge meg, men siden smertene er så gale så får jeg ikke sove. Spiser nesten ikke noe heller.

Aner snart ikke hva dette kan være, legen sier det er luftsmerter, men jeg spiser jo snart ikke noe og dette har pågått i flere uker.

Fortsetter under...

Har jo vært til legen 3 ganger de siste 2 ukene, legen sier jeg har luft i abdomen, og prøver er det ikke snakk om. Har ikke merket noe annen farge på avføringen bortsett fra at den er steinhard og jeg innbiller meg at det er fødsel på gang når jeg må på do.

Er redd og forbanna:(

Du må henvises til sykehuset, fastlegen kommer til kort her. Du må ta røntgen i første omgang, og deretter litt mer konkrete undersøkelser, f.eks. ultralyd, slange med kamera i tarmen eller andre røntgenundersøkelser (MR, CT) hvis vanlig røntgen ikke viser noe.

Lykke til!

Dersom fastlegen ikke vil henvise deg, blir du nødt å kontakte legevakt eller privat lege.

Hilsen første NN

Det første du må gjøre er å bli kvitt den harde avføringen. Har du kanskje forstoppelse? Det kan nemmlig være svært svært smertefullt.

Blir det da ikke bedre, må du kontakte lege/legevakt for videre utredning.

Annonse

Om du har hard avføring kan det være fordi du drikker for lite, spiser feil mat osv...

Har du vekselsvis med løs avføring og har hard avføringen burde du få sjekket det. Farge og form er også noe man bør følge med på. Avføringen sier mye om helsen.

Kan være så enkelt som en forstoppelse. Det er veldig vondt. Det er i grunn luftsmerter og.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...