Gå til innhold

Erfaringer fra Menopur anyone??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg i utgangspunktet vanskelig med å få egg.

Hadde to behandlinger med Puregon 400 hadde 3 egg første gangen og 4 andre gangen.

Prøvde så Menopur 600ml ikke ett egg.

Så min erfaring er dårlig.

Men, har hørt om flere som reagerer bedre på Menopur enn Puregon.

Lykke til.

Gikk på pergo (5dager), deretter menopur.. merket ikkeno spesielt med bivirkninger annet enn hetetokter (men veit ikke om det er bivirkning av det engang).. ikke noe kjempe stor hormonbehandling jeg tok da (til inseminering).. men blei 1-2 store eggposer :D Det verste er i grunn å få satt sprøytene.. blir helt greit øm etterhvert som plassene blir brukt opp ;) lykke til!

Gjest Pippi9

Jeg har også brukt Menopur ifbm IVF forsøk. Er fornøyd med det, har ikke hatt noen bivirkninger men har ikke hatt veldig store doser (150-300). Har fått flere flotte egg (som danskene sier :-) men ikke blitt gravid enda.

Mest styr ifbm Menopur er at man må blande vått og tørt før man setter sprøyta. Anbefaler deg å be om en instruks (demo) hos legen før første gangen - det var vedlig nyttig synes jeg.

Gjest Hell & Lykke

Har gått på Menopur i 5 sykluser. Blandingen lærer man fort. Plages av hodepine, men det gir seg når jeg slutter å sprøyte. Har ikke tatt store doser ( 150 og 225 IE) og har utviklet bra egg på dette. Da Lindenberg anbefalte hormoner sa han først: Gonal F, men at Menopur er noe billigere, så du kan velge det. Tror derfor det er hipp som happ. Det sies at Menopur øker eggkvaliteten, men det gjør sikkert Gonal F også, eller hadde vel alle brukt Menopur?

Lykke til!

Annonse

Gjest Hell & Lykke

Menopur er naturlig fremstilt (inneholder urintørrstoff fra kvinner i overgangsalderen!) og har både LH og FSH. Gonal F er syntestisk fremstilt og inneholder FSH, usikker på LH. Anbefaler deg å google det, så finner du det ut :)

Har vært skrevet at Gonal F gir flere egg, mens Menopur færre, men av bedre kvalitet. Er usikker på om det er "gammel" viten, eller om det er forsket på det.

Kan også nevne i tillegg til hodepinen, ekstremt ukonsentrert, glemsk, hetetokter og berg-og-dalbane i følelseslivet.

Symptomer som hele denne fertilitesprosessen kan frembringe.

Det er bare å holde ut, det vil være verdt hver eneste krone, alle symptomer og hvert eneste stikk den dagen en lykkes <3

Stå på jenter, det står stor respekt av alt en gjennomgår for å lykkes!

Jeg snakket med CFC i dag om opplegg på neste ivf som blir nr.6 i rekken. Har brukt gonal-f, men kun fått ut 5 egg på det meste. Brukte 225 i.e en gang, fikk ut 5 egg men bare 1 ble befruktet. Neste gang fikk jeg dose på 187.5. Hun jeg snakket med i dag virket litt overrasket over at jeg ikke hadde prøvd menopur og at de ikke hadde økt dosen for å få ut flere egg. Hun sa menopur inneholdt LH og det bedret eggene. Hun sa ikke noe om at det ble færre egg, for det er jo ikke det de ønsker i mitt tilfelle. Har jo hatt god kvalitet på de eggene som har blitt befruktet. Så hun mente jeg nå skulle bytte over til menopur og øke dosen til 225 i.e. Tror jeg skal be om Lindenbergs mening på dette også før jeg går i gang. Men han er på ferie nå, så da må jeg vel bare vente litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...