Gå til innhold

Konfirmasjonsgave fra foreldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min sønn konfirmerte seg i fjor, da holdt jeg og min mann selskapet på et hotell, liten familie, ca.6000,- og han fikk 6000,- (eller 8000,- husker faktisk ikke) i pengegave.

Om to år skal min datter konfirmere seg, da blir det vel også ca. samme pris på selskapet, men hun skal arve min bunad, som jeg fikk til min konfirmasjon for 20 år siden, jeg har ny, så hun trenger også sølv, men er usikre på hvordan vi løser det.. siden den skal arves.. noen med tips.. burde hun også få en symbolsk pengegave.. ??

Da jeg ble konfirmert for 16 år siden, så fikk jeg bunaden som gave, og litt sølv.. Den store sølja fikk jeg av besteforeldre tror jeg, og øredobbene eller ring av naboer/annen slekt.. Verdien på bunaden den gang var 10 000kr.. Mine jenter er enda små, men såvidt jeg vet så vil mine foreldre være m på en bunad til mine to..

Annonse

Da jeg ble konfirmert for 16 år siden, så fikk jeg bunaden som gave, og litt sølv.. Den store sølja fikk jeg av besteforeldre tror jeg, og øredobbene eller ring av naboer/annen slekt.. Verdien på bunaden den gang var 10 000kr.. Mine jenter er enda små, men såvidt jeg vet så vil mine foreldre være m på en bunad til mine to..

Ano 09:32

I min familie er det vanlig at jentene får litt av søvet til jul og bursdag før konfirmasjonen - det er jo som regel dyrt nok! Og jeg tenker vel egentlig at arvet bunad bør være en stor nok gave... Når det er sagt vet jeg jo ikke hva som er normalt gavenivå i din familie - jeg har stor familie og vi gir ikke kjempestore gaver. En konfirmasjonsgave bør være litt ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...