Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på hvordan dere med barn fra før planlegger dette med barnevakt når det er tid for å reise på sykehuset. det er jo vanskelig å legge en eksakt plan for hvem som faktisk har mulighet til å passe sønnen vår på kort varsel når fødselen starter. det kan jo gå fint selvfølgelig hvis fødsel begynner sliik at ting klaffer men det er stor sjans for at det skjærer seg også. det som kan bli et problem er jo hvis vi må reise på sykehuset midt på natta og må vekke sønnen for å ta han med, og da må jo far reise hjem igjen med sønnen vår og får ikke vært med på fødsel. mye kan gå skeis her eller er det ikke noe problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For vår del er det ikke nor problem, for vi ahr mange barnevakter som kan være klare, men vi har avtalt med stesøstern min, for hun går på skole og kan ta seg fri lettere enn noen på jobb. Så da kan hun stille opp både natt og dag. Og skulle det skje på natta så kommer hun bare hit å er her til guttungen våkner, så drar de hjem til henne til pappan kommer å hente han for å se på lillesøster :)

Skrevet

Vi er kjempegode venner med naboene så hvis det skjer om natten vekker jeg henne så kommer hun opp og tar jeg av jenta vår (hun er hjemmeværende da) så overtar mamme eller svigers på dagen hvis det er helg, eller naboen leverer i bhg og pappaen eller noen andre henter henne (Avhengi av om fødselen er over eller ikke)

Satser på at akkuratt det løser seg greit :) dessuten driver min mor for seg selv, så hun slipper det hun har i hendene og går hun hvis det trengs :)

Skrevet

Vi har aliert oss med besteforeldre vi. Vet at de kan komme hit hvis krise. De som skal mest sannsynlig passe han bor 2,5 time vekk og da har jeg snakket med ei venninne om at vi kan kjøre han dit på vei til sykehuset. Tenkte også at jeg skulle snakke med foreldrene til en han går i barnehagen med, at dersom det starter om natta om de kanskje vil hjelpe hvis fødselen går fort. Mye må nok tas på sparket, men pappan SKAL være med på fødselen! Da får heller 2-åring evt. få lørdagsgodt på en hverdag og film midt på nattan hos min venninne :D Blir sikkert den råeste natta i hans liv.. Han blir nok helt satt ut, for her går alt nokså på rutiner, men det viktigste er at han har det bra, og det har han hvis han får is, yougurt eller sjokolade :) Pappan drar heller og henter 2-åringen når fødselen er ferdig og leverer han til besteforeldrene. Besteforeldrene skal passe han i 3 dager hjemme hos seg, så jeg og pappan får tid med den nye babyen evt. 4 dager hvis fødselen blir ks som er satt på termindato.

Skrevet

Vi vekker barna midt på natta uansett om vi må dra på natta. Eldste blir da hentet av nabo og sover hos de fordi hun skal på skolen, yngste tar vi med og min mor kjører i møte med oss og tar han med seg hjem til henne.

Har dere ikke noen som bor i nærheten som gutten kan være hos og som leverer han i barnehage/skole? De fleste er jo positive til at dere får komme med han til de selv om det er på natta når det er snakk om fødsel....

Skrevet

Skjer det noe midt på natta ringer jeg min søster, så få mannen hente henne ( hun bor 5 minutter unna med bil) så sover hun her.Siden hun jobber og samboren er student regner jeg med at de tar med barnet i barnehagen. Så her blir det pakking av sykhusbag, og oppreing av gjestesenger.

Skjer det i påsken får vi vekke barnet og ta henne med til en venninne som har sagt hun stiller opp.

Ellers regner jeg med at svigers stiller opp når alt kommer til alt. De bare er umulig å å lage konkrete avtaler med, men er super greie på å stille opp på kort varsel. ( De bor typ 10 minutter kjøring unna).

Siden sykhuset ligger 5 minutter (ulovlig kjøring) og kvarter lovlig kjøring unna tror jeg nok vi skal berge:)

Skrevet

Noen fordeler med et planlagt keisersnitt også.

Praktisk å kunne "booke" barnevakten på dato og klokkeslett allerede nå, 3 måneder før tiden :-)

Skrevet

Vi har svigers med 15 min kjøretid unna og min far med 20 min kjøring. Skjer det noe om natta ringer jeg en av de og ber de om å komme hit, for vil unødig vekke snuppa på 1,5 år. Da kan de bare levere hun i bhg om morgenen, eller ta hun med hjem om de har fri fra jobb. Får jeg ikke tak i noen så tar vi med snuppa på sykehuset og tar med vogn også, slik at sambo kan trille henne rundt i gangene og få hun til å sove i vogna mens jeg føder. Så satser vi på å få tak i noen før jeg presser ut ungen som kan hente henne på sykehuset:)

På dagtid kommer vi igjen til å spørre familie. Er det krise kan alltids en nabo hjelpe, evt tanta til sambo eller venninda mi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...