Gå til innhold

Når baby reagerer på at mor drikker kumelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det laktosen den reagerer på? at man kan bruke laktosefri melk i matlaging evt ? eller er det selve kumelka i sin helhet som gjør at ungen reagerer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lurt på det samme, da jeg også har en baby som ikke tåler at jeg drikker melk. Det er nok enten laktosen eller melkeproteinet som de reagerer på, så du må nok bare prøve deg frem. Her har jeg gått over til soyamelk tilsatt kalsium, ganske ok når en blir vandt til det. Til matlaging bruker jeg vanlig melk og ikke fått noe utslag på det.

Skrevet

Når de er så små så er det proteinet de reagerer på. Det var den beskjeden vi fikk av barnelegen på sykehuset hvertfall. Og det viste seg å stemme på babyen vår. Da var han var 7 mnd.

Skrevet

ring astma og allergiforbundet og spør.. de har en sånn rådgivningstelefon som er helt super når man lurer på ting om allergi, matintoleranse osv.. :)

Jeg har ringt dit mange ganger..

Skrevet

Morsmelk i seg selv inneholder laktose men ikke kumelkprotein. Om barnet reagerer på mm om man kutter ut all melk i kosten så er det nok laktosen som reageres på. Om babyen reagerer når du har fått i deg melkeprodukter så er det nok kumelkprotein babyen reagerer på. Det er iallefall den "regelen" jeg har blitt fortalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...