ESA78 Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Hadde termin 27.2 så dagene som følgte ventet jeg spent på at noe skulle skje. Var på kontroll 28.2 og jeg var da moden og hodet var festet, så det var bare å vente. Kl 0400 2.mars våknet jeg av rier, ikke voldsomme men og med godt tid mellom. 10 min imellom men trodde og følte at dette skulle bli dagen. Tok kontakt med sykehuset i 08 tiden da det var 5 minutter mellom og riene varte over minuttet. Har en times kjøring til sykehuset. skulle vente til det var 3-4 min mellom riene. Litt over kl 13 kjørte vi, kom inn på undersøkelsesrommet kl 1430. Ble sjekket, kun 1cm åpning. Hva tenkte jeg, pratet om å besøke noen eller finne på noe. selve fødselen var ikke igang. Men riene tok seg opp begynte å bli ordentlig smertefulle så jordmor sa jeg skulle få føderom. Kl 16 ble jeg sjekket på ny, nå var det 4cm åpning og vi gikk inn på fødestuen. Riene hadde tatt seg kraftig opp, ikke snakk om pauser her. Hadde ikke planlagt hvordan ting skulle bli, innstilt på å ta ting som det kom. Eneste jeg hadde sett for meg var at det skulle være pause mellom riene. så feil kan man ta. Kom inn på fødestua og jeg må si det var godt jeg ikke visste hvilke smerter som var i vente. Riene kom haglende, uten pauser å hente seg inn. Når en ri var ferdig så startet en ny. Jordmor var kjempe, ble enige om epidural da det var så intenst. Så for meg at jeg skulle føde på kvelden/natten en gang, så kunne ikke holde på slik det var. Anestesilegen kom kl 18, men da var det altfor sent. Var full åpning å tid for å presse. var helt utslitt, ikke vet jeg hvor vi får krefter ifra men kl 1822 lå prinsen på magen min.Samboeren min var en kjempestøtte kan ikke få skrytt nok av han. Jordmor kalte det en drømmefødsel da alt gikk bra selv om den var voldsom og intens. Måtte ha 4 pyntesting, nå skal vi kose oss fremover å bli bedre kjent med gullgutten. målene var: 52cm, 3740g og 37cm rundt hodet. Har ikke skrevet innlegg her tidligere men vært en ivrig leser. Ønske alle andre lykke til.
Sessan <3 apriljente Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 ) Det gikk fort unna selv om det er knallvondt ) gratulerer såå masse med den perfekte prinsen <3 nyt tiden
sisten Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Gratulerer med prinsen:0)) godt når det er over:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå