Gå til innhold

Spisestol til deres barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe en tripp trapp stol til lillegutt i huset (16,5 mnd) og lurer på om jeg blir å trenge bøyla?

Når sluttet dere med bøyle på deres??

Lillegutt sitter noen ganger i bhg uten bøyle, og de sier at det funker bra der... Men lurer på om det er litt for tidlig enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også tripp trapp stol til jenta mi.

Fjernet bøyla for omtrent 2 uker siden (da var hun 18.5mnd).

Det har hittil gått veldig fint. Det virker ikke som om hun helt har skjønt at bøyla ikke er der for hun ber om hjelp når hun skal ned eller opp av den :)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Vi har ikke tripp trapp stol hjemme, men hun bruker det i bhg og hos foreldrene mine. I bhg har de fjernet bøylen nå, men hos foreldrene mine sitter den fortsatt på (tror mamma føler seg tryggest da*s*).

Hun er straks 18 mnd.

Skrevet

Frøkna vår er 16 mnd. Og vi har fjernet bøyla. Grunnen er at hun klatrer så veldig, og da er det lettere for henne å klatre opp og sette seg i tripp trapp stolen selv når ikke bøylen er der.

Hun sitter fint uten bøyle.

Skrevet

Jeg har fremdeles bøylene på, mest av latskap at jeg ikke har fjerna dem. Men mine klatrer ikke over så bøylene er ikke noen fare sånt sett. De sitter helt fint på vanlige stoler, så det er nok på tide ja :-)

Jeg hadde ikke kjøpt bøyle hadde jeg vært deg. Du kan evt bruke seler om du er redd for at hun skal dette ned.

Skrevet

Min er 23 mnd og sitter med sele i tripptrappstolen i barnehagen. Ellers sitter han ikke stille og får spist. Hjemme har vi ikke tripptrappstol til ham, men en sånn høy barnestol, som han må løftes opp i. Går snart over til tripp-trapp, men venter litt til, for han kommer ikke til å ha ro til å sitte stille hvis han har muligheten til å bare gå ned selv når han vil det.

Skrevet

Takk skal dere ha. Kjøpte uten bøyle jeg.. Så får vi prøve det en stund, og funker det ikke så får jeg bare kjøpe den i ettertid.

Sønnen min er også en klatrer, og klatrer ut av stolen sin nå (ha reiser seg opp og skulle helst hoppet ned alene) Har på han seler om han må sitte der alene, om jeg evt ikke er ferdig med å lage maten, og det funker.. Så får vi se idag. Takk for synspunkter :)

Skrevet

Jeg fjernet bøylen på tripp-trapp stolen når hun var 15 mnd..men hun satt fint med bøyle så var egentlig for se om hun satt fint uten bøyle, og det gjorde hun..:))

Skrevet

Gikk super fint uten bøyle. Han satt som en konge på stolen sin og var SÅ stolt. Klarte å gå opp på og ned av stolen selv!

I tillegg har han aldri vært int. i å drikke av glass, men de prøver hver dag i bhg, og idag hadde han bare tatt glasset og drukket. Så endte med at han synes det var SÅ morsomt at han hadde drukket 2 hele glass med vann og ikke spist noe (hadde vel noe med at han spiste 2,5 skive til frokost kl 09.00, så var nok ikke så sulten kl 11.) Så da ble det glass når han kom hjem også - litt søl ble det selvfølgelig, men hva gjør vel det?? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...