Mamma til 3? Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Jeg slutta på p-piller for noen måneder siden. På en UL fikk jeg vite at jeg har flere cyster på eggstokkene. Legen nevnte det såvidt, tror kanskje han brukte ordet "follikkelcyster". Virket som om det var helt normalt. Noen som vet hva dette er? Kan det være et tegn på at kroppen har fått pillene ut av systemet? Har ikke fått mensen igjen etter pilleslutt.
Noah 08. Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Det kan være vanlige cyster som ikke betyr noe,men kan også være et tegn på pco. Å da kan du få problemer med å få eggløsning av deg selv. Har du andre problemer? Lange sykluser når du ikke går på p-piller? Overvekt,uren hud,pms..? Jeg fikk pcos diagnose etter innvendig ul + andre symptomer etter p-pille slutt,sluttet sept. 10.. har bare hatt mens 3 ganger siden.
Mamma til 3? Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2011 Takk for svar! Ikke spesielt lange sykluser før jeg begynte på pilla, gjerne rundt 30 dager. Er heller undervektig, spiser sunt og trener litt. Har lest om pcos og føler ikke helt at symptomene passer på meg, så jeg satser på at jeg ikke har det. Noen flere som vet?
Happy87 Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har bare hatt el og mensen en gang siden jeg sluttet på p-pilla i juli ifjor.. Har ikke sjekket meg enda, men skal til gyn og ta innvendig ul om to uker.. Er så utrolig spent på hva jeg kan vente meg da.. Men jeg har fått beskjed om at det kan være helt normalt å måtte vente lenge på mensen etter p-pilleslutt.. Så jeg får bare vente å se hva som skjer fremover..
Mamma til 3? Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2011 Har jo et lite håp om at jeg skal slippe å vente så lenge... Håper det går bra med deg på undersøkelsene og at de finner noe de kan gjøre noe med for å hjelpe deg
Noah 08. Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Ja,det kan jo ta litt tid å få tilbake normal syklus. Jeg hadde også de første 2 syklusene etter pille slutt på 30 dager ca. men etter noen og 60 dager ble jeg bekymret å bestilte legetime. Men hadde som sagt mange flere symptomer. Lykke til med prøvingen,el kommer jo før mens,så kan jo hende du blir gravid før tanta er tilbake Lykke til hos gyn. happy,har sett innleggene dine å ser at du fortsatt sliter med syklusene :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå