2harBlitt3<3 Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Han sover veldig lite i løpet av døgnet.. Nesten ingenting gjennom hele dagen(kun under trilletur omtrent) Pr. i dag legger vi han mellom 2230-300 og da sover han til kanskje 0300 og får mat, sover til 6-7 og får mat, opp i 8 tiden. Så sånn sett er natta grei,MEN Han sover jo ingenting ellers:-S Kan det være lurt å begynne å legge han i 8 tida allerede for å se om han sover bedre da? Og er det noen som legger barnet sitt på rommet i sengen sin hver gang de bør/skal sove? Han sover ihvertfallikke her på stua sammen med oss.. Er det greit å begynne legge en 8 uker gammel baby så tidlig? Takker for alle svar:)
kinaputten Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 hei du, sånn hadde vi det også. Sov fint om natta, men ingenting om dagen, kanskje en time totalt enkelte dager. Men så fant jeg ut at hvis jeg fikk lagt han innen en time etter at han hadde våknet, så ble alt så mye bedre. Dvs han sover ikke lange dupper, bare de der 30 min hver gang, men bedre enn ingenting Han har nå 4-5 sånne små dupper pr dag og han er nå 4 mnd. Så tror det er viktig å få lagt de før de blir overtrøtt om dagen, noen dager er han trøtt allerede 40 min etter at han står opp. Viktig å se etter trøtthets tegn, gjesping, gnikking i øynene, irritert etc. Noen har også hell med å legge de på et kaldt soverom, det funket dog ikke for oss. Legger han i vogna enten inne eller ute. Lykke til
littlefairy Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Det er jo verdt å prøve Min lillegutt er snart 11 uker og han har lagt seg alt mellom 19.30-21.30 de siste ukene så, ja, jeg tror det er greit å legge en 8uker gammel baby "tidlig":) men hvis han er lysvåken er det jo ikke vits, men hvis du venter til du ser trøtthetstegn, så er det jo bare å legge han å se hva som skjer, så tar du det deretter.. hvis han ikke sovner, er det bare å ta han opp igjen å se om han sovner litt senere... Min også sliter litt med dagsovingen, han trenger masse hjelp til å sovne og hvor lenge han sover varierer veldig! noen dager sover han nesten ikke i det hele tatt (da sovner han som regel i 20tiden på kvelden), mens andre dager kan han sove alt fra 1-3 timer i strekk men hvis vi triller tur/kjører bil sover han søtt, så ofte triller jeg tur bare for at han skal få seg en dupp uten å streve masse. Men som hun over sier har det veldig mye å si når han får første duppen sin. han er veldig trøtt bare 30-40minutter etter vi står opp, og mange dager våkner han i 8 tiden og da ligger vi i senga og dupper og våkner og dupper fram til 9-10, og da sover han første luren sin i stua i 11tiden igjen, men som sagt... hvor lenge varierer veldig:) Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå