Gå til innhold

Dere med barn mellom 8-12 mnd. Hvor mange måltider spiser dere sammen med barnet?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg spiser frokost og lunsj med barnet vårt. Det hender også at vi spiser litt frukt sammen som et mellommåltid, når vi er hjemme. Jeg ønsker å få til å spise middag med han, men det går liksom ikke helt i forhold til sovetider og slik.. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det pappaen som er hjemme og det er stort sett frokost og lunsj sammen (nå med pappaen). Han spiser oftest sin middag før oss, men han får likevel smake på vår mat (hvis vi har noe annet enn han har spist). Han sitter da altså sammen med oss og spiser litt. I helgene blir det litt annerledes så da blir det oftest frokost og middag sammen.

Skrevet

Spiser frokost kl 7-8, lunsj (kl 1130) og middag (kl 1530-1600) sammen. Hender også vi spiser litt kveldsmat sammen med henne.

Hun (9 mnd) har en bror på to år, han spiser alle måltid med henne, innførte felles måltid ganske tidlig- dvs. hektet hennes måltid til hans (og dermed vi voksnes også siden vi fra før spiste sammen med gutten).

Hadde vært mange måltider å skulle stelle istand ellers, og går faktisk bra mht soving også,har gjort det lenge. Unntaket har vært middag, har hendt i perioder at hun fikk middag før eller etter oss (ga soving) . Hadde da ferdig glass i frysen, enkelt og greit...:)

Skrevet

Egentlig ingen, jeg får ikke slappet helt av om jeg skal gi henne mens vi spiser. Hun krever helst oppmerksomheten min under måltidet. Pluss at vi spiser til veldig forskjellige tider hver dag, har en pappa som går turnus, vi har ofte middag etter at hun har lagt seg. Men hvis vi spiser når hun er våken, får hun alltid delta i måltidet og smake på det vi spiser, evt. gnage på kavring, da er hun fornøyd:) Hun er 9 mnd foressten...

Skrevet

Tidlig frokost er en flaske i senga vår, så da spiser kun han.

Frokost er grøt, den spiser han alene, da jeg ikke er noe frokost menneske.. :P

Lunsj spiser vi sammen.

Middag spiser vi ofte sammen. Har bevisst valgt middagen hans i 4tiden, da vi vanligvis har middag. Og har lagt opp sovetider etter måltidene iogmed at han selv har vært ganske striks på mattidene sine.

Skrevet

Spiser frokost og lunsj sammen..

Han sitter ved bordet sammen med oss når vi spiser middag (om han ikke har en ekstra lur) og da får han en babykjeks..

Skrevet

Mini er 9.5 mnd og jeg spiser frokost og lunsj med han, men jeg må jo gi han grøt blant annet, så det blir til at jeg kanskje spiser opp når han er ferdig. Brød er han flink til å spise selv. Middag blir det til at han spiser alene, fordi han spiser i 3 tiden og da er ikke pappaen hjemme ennå.. Også blir kveldsgrøten alene også. Vi spiser ofte middag etter at han har lagt seg. Men når han begynner i barnehagen til høsten, er planen å spise middag sammen når vi kommer hjem derfra.. I helgene prøver vi nå å spise middag sammen med han og heller ta noe snacks til kvelden selv.

Skrevet

Som regel ingen desverre. Han kan ikke sitte selv ennå, så han må sitte i vippestolen. Synes det blir mye styr med den j.... stolen og vil ikke ha den på bordet da pappan greide ramle ned da han var liten.

Har han av og til på fanget ved fruktspising, men.....

Middag eter vi som regel ikke før han har lagt seg, han legger seg så himla tidlig så han må ha middag i 14.30 tiden. Regner med det blir mer spising sammen når han greier sitte i tripp- trapp stolen. Inntil da blir det bare slik

Skrevet

Vi spiser frokost og kvelds og frukt sammen. Hun pleier ofte å sove når vi spiser middag og det er deilig for da får jeg slappe av under maten og nyte det. I stedet for å spise kald middag etter at ungen har spist. :P

Skrevet

10 mndr. Storesøster og jeg spiser frokost sammen med ham og jeg spiser lunsj sammen med ham. Middag spiser han ofte litt før oss andre, men han sitter sammen med oss ved bordet når vi spiser og får noe mat han kan øve på å putte i munnen selv. Her i huset synes vi det er koselig å spise sammen, og jeg har tro på å innføre gode vaner rundt bordet tidlig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...