Gå til innhold

Må man ha 3 stk tre punkts seler i baksete på bilen?

Anbefalte innlegg

Må man ha 3 stk tre punkts seler i baksete på bilen når man skal ha tre barn i baksetet ?

Kjenner 2 stk nære venner som ikke har det men da bruker ikke alle barna bilsete heller da, det er vist kun nødvendig om man har tre barn som bruker bilstol o.l etter hva jeg har skjønt?

Største er snart 11 og har ikke brukt pute/sete siden hun var 9 år da hun har vært over 1.50 cm siden det, og hun veier 38 kg også... hun rekker jo meg som er voksen til haka hehe ;) Guttungen blir snart 9 og bruker pute, og så blir det babyen da som er forventet å komme i august så det er jo en stund til...

Noen som vet ?

Fortsetter under...

Det er ikke anbefalt å ha noen sittende med bare magebelte i bilen. Så da hadde jeg nok satt de største barna på hver sin side, og babyen i midten med base som festes med to punk sele. Det finnes også klasse II stoler som kan festes med magebelte.

Ok takk for info må bare spørre da jeg har 0 peiling og står omtrent ingen info om sikring av store barn :/ Bare haugevis av informasjon om bilsikring av barn i bilstol... Men ser at det står på enkelte bilstoler med base også at de også skal festes med 3 punkts sele ? Hvordan vet man hvilke merker og bilstoler som kan festes med 2 punkts sele ? Enkelte stoler står det jo ingenting info om det på...

Graco har ihvertfall bilstoler som kan festes med 2-punktssele. Det står jo selvfølgelig i bruksanvisningen til bilstolene, og de fleste finner du nok på nett. Ellers kan du jo bare spørre i en barneutstyrsforretning? De burde ha peil (bortsett fra der jeg var sist, og hun påsto at akta graco cosmic aldri hadde kunnet bli festet med 2-punktssele ;p hehehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...