tulla<3sep2010 Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Lille tuppa er 5 og en halv mnd og har fått smaksprøver en stund. fruktmoser og grøt er en hit, men alt med grønnsaker er uaktuelt å spise! Etter første smak på skjea er det blå nekt og munnen er helt stengt frem til jeg f.eks prøver litt pæremos på leppa og da kan ikke maten komme fort nok:)! Vi har prøvd flere ganger med grønnsaksmos, også med annenhver skje med det og fruktmos..... Har dere noen tips å triks? Hva skal jeg gjøre? Har ikke prøvd hjemmelaget enda, men tenkte å teste det for å se om det kunne gå ned:). tusen takk!
snuppelura-jente10 Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Har du prøvd den fra Hipp? Den fra 4 mnd er ikke i så mange butikker, men selv syntes jeg den smaker mye bedre enn den fra nestle. Snuppa mi liker alt, men den fra Hipp går mye fortere ned enn den fra nestle..
JuniAnkerHansen Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Slik hadde vi det med gutten vår også. Nektet plent å spise middagsmat, ville bare ha grøt og fruktmos. Vi tok en liten pause i å forsøke å gi han denne typen mat, fortsatte med grøt og frukt i noen dager, så begynte vi med middagsmat igjen, men kun en og en grønnsak av gangen. Feks gav vi kun gulrotmos i noen dager, til han hadde vent seg til det. Så brokkolimos noen dager, så potetmos. Etterhvert hadde han vendt seg til alle disse smakene og det var plutselig helt greit med butikk-kjøpte glass også.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Gulrot, potet og en klatt med smør. Da blir den bedre Ellers er det ikke noe å stresse med. jenta vår var heller ikke begeistret for middag før hun fikk skikkelige middagsglass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå