Gå til innhold

Høyre vil gi skattelette dersom man deler permisjon likt mellom mor og far...

Anbefalte innlegg

Latterlig forslag...kjenner at jeg blir irritert!

Dersom man har bare 10 månders permisjon, så får man jo bare ammet til litt mer enn 5 måneder før mor må tilbake på jobb. Snakk om å oppfordre til flaskebarn! Er jo ganske umulig å fullamme om man er på jobb, ammefri en time eller ei. Og det er jo ikke bare, bare å slutte med fullamming den dagen bebisen er 6 måneder heller!

Nei der skrev Høgre seg inn på lista over parti jeg IKKE skal stemme på til høsten. Og her har pappaen fått all min permisjon fordi jeg er student, så det er ikke det at jeg er imot at far skal ha rett på mye tid med barnet altså!

Kan ikke folk bare få bestemme dette selv!!

Fortsetter under...

Ikke for alle, men i mange jobber hadde det lar det seg gjøre hvis man vil og har en arbeidsgiver som ser på det som positivt at de ansatte er tilbake etter si 6 mnd i stedet for et år. Uansett er det jo ikke snakk om noen tvang. Du dør ikke av å takke nei til skattelette ;)

Uansett om mor tviholder på permisjonstiden - slik hun stort sett har gjort til nå, er det kun et fåtall som fullammer i 6 mnd. De fleste slutter et par måneder før, og da kan man ikke forsvare permisjonen med amming.

Ikke for det... Jeg er for at familiene uavhengig av amming eller skattelette, selv skal kunne fordele permisjonen. Familiene selv finner best fram til en ordning som passer seg. Da får heller mennene komme mer på bane i hjemmet og kreve sin rett.

Ser ikke problemet. Du trenger jo ikke skatteletten, og det er faktisk vanlig at foreldre vil tape økonomisk om de deler helt 50/50. Så da kan litt kompansasjon være helt greit i mine øyne, og som sagt.. vi greier oss uten den skatteletten nå så da er det bare en ekstra bonus for de som velger denne ordningen. Og amming er et personlig valg, det burde ikke komme ann på om man får skattelette eller ikke. Om det ikke går ann å gjennomføre så får man heller klare seg uten de få månedene..

Men høyre ville jeg ikke stemt på uansett så. :P

Annonse

Så takk nei til skattelette og gjør som du vil da vel? Og det går helt fint å amme selv om man jobber. Jeg fullammer min 4 mnd gamle baby og har tenkt til å fortsette med det når jeg nå skal på jobb om en mnd. (da blir det ev et grøtmåltid snart også men dette hadde det vært uansett).

Hvis du ikke stemmer høyre pga at du synes det er "urettferdig" at de som har mulighet skal få skattelette.. Be my guest. du har jo ikke noe skattelette nå heller da.

Dem setter jo ikke frem forslag om at dette skal være tvang.

Og nei, jeg stemmer ikke blått til vanlig men synes likevel dette er en god ide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...