Alvepia *happy mum* Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Jenter, jeg sliter veldig med ei veninne......... Hun er desverre i sammebåt som oss, å det unner jeg jo ikke noen. Men på første forsøk satt spiren, å hun har vel 3-4 mnd igjen før hun holder han i armene.... Jojo, vet jeg kanskje burde juble men her er grunnen til at jeg sliter MAX med å være lykkelig på hennes vegne. Hun er forlovet med en kjemper herlig kar, men en kveld på en fest hjemme hos ei venninne av meg tar jeg henne på fersken i senga med bestekompisen til mannen hennes. Å da mener jeg SKIKKELIG tatt på senga, var ingen mulighet å vri seg unna dette. Å etter det jeg fikk forklart av han etter at hun forsvant var ikke dette første gang heller. så da stiller jeg spørsmålet: HVORFOR I ALL H.........E skal HUN få det til når hun rett å slett ikke fortjener det.....??????? Å dermed sliter jeg å forholde meg til henne, å hun kommer til meg med spørsmål ++ til tider siden jeg har vært ute for ett forsøk før henne..... Jeg føler ALLE mine venninner kommer til meg: HEI JEG ER GRAVID!!! DU ER DEN FØRSTE SOM FÅR VITE... osv....... + at jeg har noen av de som ikke tør å si noe før jeg evt finner det ut selv ( SÅRENDE når det er av de nærmeste venninnene mine) MEN, tilbake til hun det gjelder..... Jeg snakker en del med mannen min om dette å han forstår meg veldig godt, han syns også det da kan være urettferdig. Jeg ønsker INGEN en slik situasjon når det gjelder barnløshet, men....... uff...... syt syt syt, men føler det bare er her jeg kan syte til tider
Tante_Esel Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 nei du livet er rett og slett urettferdig noen ganger.... mine veninner er paa barn nr to siden vi startet dette sirkuset.. og sliter til tider med aa forholde meg "falsk-lykkelig" paa deres vegne.... det skal ikke vaere lett nei... og hun venninden din høres ikke ut som en god venninde... trenger man saanne venner rett oppe i det hele egentlig.... jeg har trukket meg bort fra de vennene i disse tunge tider jeg,... kanskje du bare burde fortalt henne at dette er vanskelig for deg, og at du ikke støtter hennes handlinger...
shalin Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Her kan man syte og få ut frustrasjon ja,her er vi alle i samme båt:-) Dessverre er ting urettferdig,men jeg tror ikke de forteller deg din graviditet for å såre deg,men de utrykker nok bare sin glede,dessverre så er nok vi som går igjennom prøverør litt såre på dette,og føler at dette går på oss personlig,men husk at vi er langt over gjennomsnittet ptatt av dette,så jeg tror det ikke på noen måte er vondt ment eller personlig. Jeg har også ei venninne som spiret satt på 2 forsøk,og ho har allerede 3 barn fra før(dette er med ny mann) jeg skal igang med mitt 4,og har 3 negative tester,og ønsker meg en positiv test mest av alt. Jeg tror nok kanskje at grunnen til at du er "sint/bitter" på venninnen din er at ho er gravid,og jeg kan skjønne det,MEN det blir din tur også,jeg tror at det vil klaffe til slutt for oss prøvere,det er viktig å holde mot og humør oppe. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg unner alle som virkelig vil og prøver hardt (om det vi gjør her inne) en positiv test,uansett hvor mange ganger de prøver,skulle selvsagt ønske at vi alle slapp unna med 1 gang,men dessverre er det ikke sånn,så vi får gjøre det beste ut av det:-) Prøv å tenk positivt,og stell litt godt med deg selv i de periodene det virkelig knuter seg,jeg både vet og skjønner hvordan du har det,og det er forferdelig frustrerende,men som sagt..jeg tror helt sikkert det ordner seg for oss:-) og når vi da sitter med nurket/nurkene våre i armene,vil vi glemme denne vonde og vanskelige tiden:) Masse masse lykke til:-)
Engla11 Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Når du sliter med å være lykkelig på hennes vegne, så vil jeg fortelle deg et triks: du MÅ IKKE føle deg lykkelig på hennes vegne. Du må faktisk ikke føle deg lykkelig på NOENS vegne, om du ikke vil. Men det er heller ikke lov å føle seg misunnelig i forhold til noen. Unngå venninnen din, ignorer alt som har skjedd (ikke din business) og konsentrer deg om deg og dine ting. Lykke til med graviditeten !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå