Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Del Skrevet 8. mars 2011 Er det noen som har noen gode tips, til hvordan vi bør gå frem? Vår lille gutt har vært "bleie tørr siden februar.Men er veldig redd for å bæsje på do, han får det rett og slett ikke til. Vi lar han sitte på do med do ring, med ei bok. Vi har prøvd klister og ulike belønnings systemer, men han klarer ikke helt dette med å få det ut... Alt er i en rolig prosess, gutten klarer fint og tisse og har ingen uhell i løpet av dagen. Vi er opptatt av å gi han mestringsopplevelser og ta den tiden det tar.... Men har valgt å ta på bleie etter en stund, når vi ser at han sliter. noen som har noen forslag til meg??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142995865-tips-til-%C3%A5-f%C3%A5-tre-%C3%A5ring-til-%C3%A5-b%C3%A6sje-p%C3%A5-do-og-ikke-i-trusa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LHHR Skrevet 11. mars 2011 #2 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg har slitt i 1 år og 7mnd. med å få min sønn til å bæsje på do. Så det er ganske vanlig, spesielt med gutter. Alle hans kamerater har slitt med det samme. Så du bør ta tiden til hjelp og bruke tålmodigheten din! Det er også veldig vanlig at de vil ha på bleier en periode etter at de tisser på do, men ikke tørr å bæsje der. For en periode går jo det. Mange barn synes det er ekkelt at vannet i do spruter på dem, når de bæsjer, så legg litt papir i do, før de skal prøve. Problemet er at det lett blir forstoppelse når barn holder seg og holder seg, det blir vondt og avføringen blir hard, noe som blir en ond sirkel. Dere har ikke holdt på så veldig lenge, så jeg ville sette det litt ann. Hos oss ble det veldig en ond sirkel, med mye gråt, trussler, gaver, skryt, div. belønninger. Men ingenting fungerte. Etter 1 år, var vi igjen på helsestasjonen. Der fikk vi tips om å ha en fast dotid, dvs vi satt han på do etter hver middag, så fikk han belønning enten han fikk det til eller ikke, (dvs 2 non stopp eller lign.) Det hjalp veldig at det var en annen (les;legen) som snakket med han og ikke vi som maste om dette for 1000 gang. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142995865-tips-til-%C3%A5-f%C3%A5-tre-%C3%A5ring-til-%C3%A5-b%C3%A6sje-p%C3%A5-do-og-ikke-i-trusa/#findComment-143007285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsBlidfis Skrevet 11. mars 2011 #3 Del Skrevet 11. mars 2011 Når guttungen her slutta med bleie (når han var 2.5 år) så bæsja han i trusa i nesten 4 mnd.. Plutselig bæsja han på potta! Prøvde å berolige han hver gang det skjedde, han var LIVREDD! Så frykten i øya hans hver gang han måtte bæsje! Helt forferdelig følelse for en mamma/pappa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142995865-tips-til-%C3%A5-f%C3%A5-tre-%C3%A5ring-til-%C3%A5-b%C3%A6sje-p%C3%A5-do-og-ikke-i-trusa/#findComment-143009265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå