InsomNina Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 På kvelden føles puppene alltid litt tomme, men vet det er ganskel vanlig. Betyr ikke at det er lite melk for det, selv om lille gullet kaver litt ekstra da. Kan det være tyngre å få ut melken? Men i natt var første natt jeg ikke har følt skikkelig spreng, det har jeg alltid gjort på nettene. Ammer ca hver 3 time på natt, litt oftere de siste nettene pga hun har så tett nese og sover ikke stort for tiden. Og idag føles puppene helt tomme. Hun kaver ved hvert måltid og sutrer når hun er ferdig. Prøver å legge henne til for mer, bytter pupp, men da vil hun ikke. Nå sover hun søtt, men hysterisk som jeg er, begynner jeg jo å tenke at hun er så sliten fordi hun ikke får nok mat lenger. Åh så vanskelig alt skal være. Fram til nå har hun lagt godt på seg, skal på seks ukers kontroll i morgen. Ville bare høre om noen har hatt det sånn på morgenen/dag også?
Foccacia Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Min lille er en uke yngre enn din, og dette høres kjent ut. Tror produksjonen blir litt mer finstemt etter en stund, i begynnelsen produseres det mye melk og det blir spreng. Se om det å lese denne siden kan hjelpe ift. det å føle at brystene er tommere. http://www.ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden
Foccacia Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Sorry, så nå at du siktet til dagen og ikke kvelden. Men merker at jeg ikke har spreng på dageb sånn som tidligere
Nat27 Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Nå er min lille 4,5 mnd, og jeg ville bare egentlig si at jeg har hatt det slik til tider også. I perioder er jeg så sprengt på formiddagene at jeg må pumpe ut litt i tillegg til vanlig amming. Noen perioder føles brystene helt tom om morgenen for så å være overfyllt til kvelden igjen.. Går noen dager, kanskje en uke, så ordner det seg igjen. Etterhvert som de vokser endrer jo behovet seg, så i noen perioder har man mer melk, i andre perioder mindre. Hoveddelen av melkeproduksjonen foregår på nattestid, så de fleste opplever å ha mye mindre melk på kvelden. Mange gir litt flaske etter amming, men det har jeg aldri gjort. Tenker at hvis han trenger mer så våkner han av seg selv i løpet av natten. Hvis du vil øke produksjonen kan det være lurt å pumpe om nettene for å stimulere produksjonen, pumping på dagtid bidrar jo selvfølgelig også, men er ikke fullt så effektivt. Tror ikke du skal stresse så mye med det, stress hjelper definitivt ikke på produksjonen! Det er heller ikke sikkert at hun kaver pga melkemengden. Det kan jo være luft, trøtthet og andre grunner også. . Nei, slapp av du. Alt går seg nok til. Din lille er jo bare 6 uker enda, og alt er nytt for dere begge. Følg for all del på vekten, men ikke stress før du har gitt det noen dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå