dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. mars 2011 #1 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg venter nr 2 i august og har ikke rett på foreldrepenger fra Nav så jeg hadde egentlig tenkt til å motta foreldrestipend og engangsstønad slik jeg gjorde sist. Men så lurer jeg på. Hvis jeg skriver bachlor etter jul og da har studier i 9 uker, kans far da gå hjemme og motta foreldrepenger? Det står på lånekassen sine sider at man ikke kan motta foreldrestipend så lenge far får foreldrepenger, men kan jeg evt droppe å få stipend i disse 9 ukene og få det igjen etter fars permisjon? Og kan han ta ut 10 uker til med permisjon mens jeg har sommerferie eller regnes ikke ferien som at mor er aktiv student? Vet ikke helt hvor jeg skal spørre for jeg føler ikke at Nav kan noe om dette med studie-permisjon og de samarbeider absolutt ikke med Lånekassen... Det står at far kan motta foreldrepenger i gradert uttak uten at det påvirker mors foreldrestipend, men hva regnes som gradert uttak. Må det da være noen dager i uken eller kan det være noen uker her og der?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142995405-kan-man-dele-opp-studie-permisjonen/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå