Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre venner får sjokk når vi sier at vi kjøpte vognen vår brukt. En simo kombi 2006-2007 modell. Ser helt grei ut og vi kjøpte den for 2500kr.

Dette er helt utelukket for våre venner å gjøre og mener at vi burde spandert det beste på barnet vårt. Er ikke det at vi ikke har råd, men syns de kunne latt være å "dømme".

Selvfølgelig kunne jeg gjerne tenkt meg en brand new vogn, legger jo ikke skjul på det. Men skammer meg heller ikke for å ha kjøpt brukt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kjøpte jeg vogna mi brukt, det er jo MYE penger å spare hehe!! =) Kjøpte en Emmaljunga City Cross som bare var brukt i et snaut år, så den var så god som ny, men jeg fikk den likevel til halv pris og den har gått som ei kule hele tiden- ikke noe feil eller mangler, selv om den nå brukes til barn nr 2.

Jeg har også kjøpt en del annet babyutstyr brukt via finn, og er meget godt fornøyd med alle tingene. Hipp hurra for gjenbruk:D

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Jeg triller rundt med brukt vogn. Kunne selvsagt svidd av mange tusen på en ny, men hvorfor ikke brukt? Vogna ser bra ut, jeg har god miljøsamvittighet og den kostet bare 800 kr :-D (finn.no kupp!)

Ingen som tror meg heller når jeg sier at den er brukt. Men den funker og da er jeg fornøyd :)

Skrevet

Vi kjøpte en brukt 2010-modell emmaljunga duo edge til 5000 kr.

Ser ikke ut som den er brukt engang.

Skrevet

Man kan jo få en helt ny vogn til brukt-pris også. Vi kjøpte en flunka ny simo kombi vogn til nr to med stelleveske til 4000 kr. Men er fint med gjenbruk da.

Til nr 1 hadde vi brukt vogn, simo kombi som kostet bare 1000 kr. Den funker som bhg vogn nå men ser fortsatt helt fin ut. Den er nå 10 år gammel.

Skrevet

Vi kjøpte brukt vogn, ser absolutt ingenting negativt med det. Den er bare ett år gammel og vi sparte myyye penger

Skrevet

Vi kjøpte også brukt Simo kombi, fikk den for 1500, og den ser ubrukt ut.

Jeg er stolt av å ikke bruke unødvendig mye penger på vogn jeg.

Skrevet

hvilken modell endte dere opp m?

Eneste problemet med den vognen nå er at den tar så veldig stor plass i bagasjerommet vårt. Har toyota avensis stasjonsvogn, men likevel føler jeg at den tar mesteparten baki der!

Skrevet

Jeg kjøpte ikke brukt vogn selv, men syns det er veldig lurt å gjøre det. Hadde kanskje kjøpt brukt hadde jeg skulle gjrt det om igjen.

Eneste man ikke bør kjøpe brukt er bilstol

Skrevet

Har kjøpt to brukte vogner.

Først en simo til 1000 kroner som vi brukte som bagvogn i nesten 9 måneder.

Nå triller vi rundt på en quinnyvogn til 1500.

Begge har vært pent brukt og er omtrent uten slitasje!

Ser ikke poenget med å bruke opptil 8000kr på en ny vogn jeg.... :)

Skrevet

Tror de vennene dine virkelig at babyene merker at de ligger i en brukt vogn? eller bruker fine men brukte klær for den sakens skyld?

Nei, ærlig talt, sånt er tull!! Folk kjøper da brukte biler til seg sjøl, ei pent brukt barnevogn (og andre ting) funker jo også i maaange år den også??

Vi kjøpte brukt:

Vogn nr. to, søskenvogn, søskenpulk, lånte litt klær da begge barna var små- fire stk har nå brukt et lass av små bodyer, og de ser fortsatt fine og forholdsvis lite brukt ut!!!

Vi hadde nok hatt råd til å kjøpe alt nytt, men ser ikke helt vitsen når man enkelt får tak i like brukbare og veldig fine brukte saker...

Nå har vi to barn.. de vennene dine syns vel at vi skulle kjøpt ALT nytt til andremann da, hvis ikke ville jo nr. to føle at vi spanderte "det beste" på broren, mens hun selv kun fikk noe gammalt skrap...?? Nei tull og tøys,sånt gjør meg faktisk rimelig oppgitt... :)

Skrevet

Kjøpte brukt Emmaljunga Edge duo for 850. Den var stått i kjeller så den luktet litt vondt og var litt gulnet men det gikk bort i vask. :)

Hadde ALDRI kjøpt ny Emmaljunga eller Simo vogn. Koster sykt mye penger!!!

Skrevet

Kjøpte brukt til nr. 1. Det var en emmaljunga kombivogn. Var veldig fornøyd, men den ble rett og slett utslitt etter 8 år og to barn. De brukte den til å sove i, i barnehagen også.

Når jeg skulle ha nr 3, så fikk jeg to vogner. Kjempefornøyd med begge og sparte også masse penger på det. En svart simo kombivogn og en Easy Walker dypvogn.

Skrevet

Brukt vogn her og, til under halv pris - god som ny! :-)

Skrevet

Har to baern, kjøpt tre vogner brukt, samt selv kjøpt en sportsvogn og en trille (vi pendler litt og har to hjem, derfor så mange vogner :-)) Skjønner ikke at det skulle være noe rart å kjøpe brukt. Vasker jo alt, og har eget lammeskinn, vognpose, dyne etc.

Er de samme menneskene slike som må ha ny vogn til hvert barn? De må jo det skal de følge logikken sin.

Skrevet

Hehe, hvorfor er ikke en brukt vogn det beste?? Jeg selv har lånt en vogn av tanta mi, hun kjøpte den til den nest yngste av barna hennes (6 år gammel), også en simo vogn.

Også fikk jeg vogna min mor har brukt til min lillesøster på 5 år, en brio sportsvogn. Får også 2 andre vogner av mamma som er brukt i snart 10 år.

Hvordan får venninna di til at nytt er det beste for barnet??? Hun kan ikke tenke særlig langt. Jeg har arvet alt av babyting og klær, unntatt bilstol, og jeg føler jeg gjør en stor tjeneste for miljøet, og dermed også min datter.

Ser ikke noe problem i det.

Skrevet

Det beste sier disse vennene dine, hva vet de om hva som er best for deg og ditt barn?

vis det å kjøpe en vogn som er brukt men pen og fin og samtidig spare noen kroner som du og barnet ditt kan ha glede av så kanskje er det det beste for nettopp Deg og dine =)

Jeg har kjøpt brukt,er veldig fornøyd=)

Skrevet

Finn.no her også. Jeg er svært fornøyd med kjøpet. Simo kombivogn til ca. halv pris og ser ikke brukt ut. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...