Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

hva skal jeg egentlig kjøpe?

Foret regndress?

"Vanntett" parkdress (så en bra fra reflex til 600)?

Sko?

huff....

venter på sommeren!

Skrevet

Her i Oslo-området blir nok vinterdressene brukt en stund til. Når snøen smelter, og det blir vått og sølete, pleier de å bruke mye regntøy i barnehagen vår. Hva man har under, må tilpasses temperaturen.

Uansett er det lurt å ha gummibukse og jakke - ikke hel dress. For gummibuksa blir mye brukt i barnehagen selv når det ikke regner, men når det er sølete ute. Ikke behagelig å ha regntøy på overkroppen hvis sola skinner. Da er det bedre å ha annen jakke under.

Reflex-dressene er bra. Hadde en til storesøster, og har tenkt til å kjøpe en til lillebror også. Men da håper jeg å treffe med størrelsen så han kan bruke den til høsten også, for min erfaring er at parkdressene blir mer brukt om høsten enn om våren, men det kommer jo an på været. Hos oss bruker de veldig mye gummibukser i barnehagen selv om man henger en dress på plassen i garderoben.

Jeg mener altså at det er lurt med både dress og regntøy til de minste.

I snøsmelteperioden er cherox eller lignende veldig bra på beina så de holder seg tørre. Er nok fortsatt en stund til vi kan gå med joggesko her på Østlandet. Men senere blir det jo joggesko - og slagstøvler må man alltid ha til ungene.

Men ja, overgangsperiodene er ofte vanskelig i forhold til klær. Enklere med vinter eller sommer.

Skrevet

Tusen takk:)

Masse gode tips her:):)

Skrevet

jeg bruker vår/høst dress fra reima (foreløpig blir vinterdressen og cherrox brukt ei stund til) støvler/ høst sko

bruker ull innerst helt til det blir ordentlig sommer, og mye fleece under regntøy/ dress evt ull genser/bukse

kommer ikke til å kjøpe regn dress- pga som hun sier ovenfor at de bruker mye buksene når de er ute pga fukt og en annen jakke/genser over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...