sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 heihei dere flotte damer, håper noen kan hjelpe meg, å gjerne har opplevt det samme. lille jenta mi på strax 6 mnd har nå hatt feber i 3 dager som ligger på rundt 38.5-39, hun er sutrette, kan ligge i ro å kose seg og pluttselig skriker hun til, å blir nesten utrøstelig. hun har også diss 3 dagene hatt 3-4 bleier om dagen med lys grønn, kornette avføring, langt oppover ryggen (beklager detaljene, men det kommer altså i store mengder). virker som maten renner rett igjennom. så mittt spørsmål, hva kan dette være? burde jeg ringe lege?? tenner? omgangsyke? føler liksom at vis det skulle vert omgansyke så skulle hun ikke hatt matlyst å gjerne også hatt oppkast? hun spiser godt, å er blid og fornøyd utenom disse skrikeperiodene så varer ca 10 min. oftes på kveld/natt noen med lignende afaringer? takker for svar!
Puppen og lillemor Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Hei, snuppa her har også hatt et par dager med feber og helt sånn lys grønn (og slimete) avføring.. Første dagen ga vi henne en paracet, men siden feberen ikke gikk ned i det hele tatt, ringte jeg lege for å spørre om jeg skulle gi en til.. og da ville han ta en titt på henne, ta noen prøver osv (hun er snart 5 måneder). Crp'n var negativ, men hun fikk utslag på urinprøven som etter dyrking viste seg å være en bakterie som kunne tyde på urinveisinfeksjon. Men pga avføringen ble legens konklusjon at hun hadde en mage/tarm infeksjon.. (vi skal tilbake i dag med en urinprøve bare for å dobbeltsjekke..) Som legen sa, så er det ingenting man kan gjøre med en slik mageinfeksjon.. annet enn å sørge for at de spiser og drikker! Men når de er så små så syntes i hvert legen min det var greit å utelukke mer alvorlige ting og bakterielle infeksjoner som må behandles med antibiotika! jeg ville ringt legen bare for en liten sjekk jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå