Gå til innhold

Hvor mye har jeg egentlig igjen på lappen ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt kjørelæreren min mange ganger men får aldri noe tydelig svar.

Jeg har vel hatt 13 timer til nå over et år da..etter jeg begynte på an igjen nå i januar så har jeg hatt 6 kjøretimer, en veildeningstime og tatt teoriprøven. Jeg er nå på trinn 3 og ferdig med dette med rundkjøringer, lyskryss og motorvei. Skal ha en time til med rundkjøringer og motorvei siden det var litt lite med kun en gang. Så forbikjøring fredag, kjøretime mandag og glattkjøring tirsdag. Det obligatoriske jeg mangler da på trinn 3 er veiledningstime. Så skal jeg jo ha langkjøring, tentamen og oppkjøring på trinn 4.

Det jer lurer på er jo om jeg kommer til å rekke å få lappen i boks til 1. mai. Jeg vil jo ha et svar for hvis de ikke rekekr å ha meg klar til da så ønsker jeg å bytte kjøreskole, siden jeg frem til nå kun har fått en kjøretime i uka siden de ikke har tid til mer.

Han skulel også bestille oppkjøringsdato etter teorien var bestått men det var visst ikke lov nå siden det var så kort ventetid, men litt ventetid er det jo uansett, og bør det ikke være mulig å bestille det etter glattkjøringen min? Da er det jo ikke mye jeg mangler.

Jeg spurte om hvor mye jeg manglet på trinn 3 å da sa han at han var usikker men det siste vi skulle gjennom var av og på kjøring på forkjørsvei, og ifølge det som står på nettet så er dte jo kun det jeg ikke har vert gjennom, i tillegg til at vi skal se på motorvei osv en gang til.

grunnen til at dette stresser meg litt er at jeg har veeeldig lite lyst til å kjøre opp som høygravid eller etter fødsel..

Skrevet

Hvor tar du kjøretimer?

Har du ikke fått med deg en mappe hvor tingene står punkt for punkt? Det fikk jeg når jeg skulle ta lappen, og da krysset jeg ut hver ting jeg hadde vært gjennom.. Men det er jo forkjellig, det er jo alt etter hvor mye timer du trenger. Da tenker jeg på de timene uten om det obligatoriske, som glattkjøring, langkjøring, kartkjøring osv... Jeg hadde en god del timer.. Husker ikke hvor mange men rundt 20-30 kansje..

Hør med kjørelæreren din, om han kan prøve å se over hva du mangler, og om han tror du kommer til å få lappen før babyen kommer. Han burde jo vite det..

Skrevet

har sendt deg en p.melding og..

Skrevet

Takk for svar. Hm mulig jeg fikk det nå når du sier det. Det er jo et år siden da, men syns jeg har sett en sånn blokk osv som jeg fikk derfra, så det skal kanskje stå i den. Skal ta å lete etter den.

Ja jeg syns jo han burde ha oversikt over hvor mye jeg har igjen. Det er 13 kjøretimer jeg har hatt. Altså utenom det obligatoriske som grunnkurs, teori trinn 2 og 3, mørkekjøring og teoriprøven.

Jeg regner jo med at jeg iallefall har veiledningstime, langkjøring, tentamen, oppkjøring. Og ca 4 kjøretimer minst..

Jeg har brukt 23000 på lappen til nå, og så går det jo 8000 nå di to neste ukene + 7500 på langkjøring og penger til oppkjøring osv, så jeg ligge rjo på over gjennomsnittet iallefall når det gjelder hvor mye penger jeg har brukt på lappen.

Kjørelereren skriver inn for hver gang hva vi har vert gjennom liksom på dataen, men de gangene jeg har spurt om jeg kommer til å rekke det så er det liksom "hm hvor lenge er det til du må ha lappen nå igjen.." "hm ja..det kommer liksom an på hvor god tid jeg har. Kanskje jeg kan få til å ta noen timer med deg i helgene også hvis jeg får til det" osv. Jeg får liksom aldri noe klart svar, og blir nesten flau av å spør nå.. Jeg kjører jo helt greit, det eneste osm har vert "problemet" er at jeg ikke er sååå flink til å holde feltet mitt gjennom rundkjøringer..derfor jeg må ha en til time med det, men ifølge det jeg liksom skal ha igjen så burde jeg jo lett klare det, men det er jo individuelt hvor mange timer man trenegr og da vet jeg jo ingenting uten at han sier noe. Irriterende..

Skrevet

det er vel ganske forskjellig hvor mange kjøretimer man trenger da, kjørelæreren vil nok ikke bestille noen oppkjøringstime før han er sikker på at du kan alt du må. selv har jeg hatt 9 kjøretimer tilsammen, må sikkert ha en til nå før oppkjøring, har kun igjen teoriprøva, så er det rett på oppkjøringa=) men det obligatoriske du MÅ ha er jo glatt kjøring, mørkedemo(de fleste tar dette i grunnkurset) ladeveisteori (2 timer på skolebenken, og må tas før langkjøring) ,kartkjøring og langkjøring, ja og selvfølgelig teoriprøva da. om du vil ha det innen 1 mai er vel ikke så godt å vite, spørs jo hvor mye pågang det er på kjøreskolen og hvor motivert du er selv..jeg tok alt på 3 mnd og har som sagt nå bare teori igjen..men da har jeg jo gjerne fått 2 kjøretimer på en uke o.l. men de prioriterer som regel de over 18 først som kan ta oppkjøringa så fort alt annet er ferdig.

Skrevet

Jeg kjørte opp høygravid for ca to år siden. Det gikk veldig greit. Da hadde vi noe hyggelig og uformelt og snakke om underveis i kjøringa :) men skjønner veldig godt at du vil ha det i boks før fødselen i hvert fall. Eneste som var litt stress var at magen stod helt borti rattet når jeg kjørte... ;)

Skrevet

13 timer på 1 år er litt drøyt?

Skal du kunne jobbe deg mot oppkjøring så burde du ha dobbeltimer hver uke, minst!

Husker det når jeg hadde for lang pause mellom kjøretimene, da merket jeg det med en gang på kvaliteten. Du må faktisk øve mye for å være tilstrekkelig god til å kjøre opp.

Mulig det er pga du har for få timer pr mnd at kjørelæreren ikke greier å si når du er klar for oppkjøring?

Si at du må ha flere timer, oftere siden du helst vil slippe å kjøre opp som høygravid.

Spør ham rett ut: Hvis jeg hadde tatt oppkjøring neste uke, ville jeg ha bestått?

Hvis han sier nei, så må du få en feedback på hva du har igjen av obligatorisk + hva han mener er dine svake punkt som du absolutt må øve mer på, hva du mener er dine svake punkt som bilfører.

Sett så en fremdriftsplan!

Det er ikke alltid nok med det obligatoriske, derfor tror jeg ikke du gjør lurt i å bytte skole.

Alt kommer an på dine ferdigheter som bilfører og hvordan du leser trafikkbildet.

Skrevet

hvor tar du kjøretimer da? hvilken kjøreskole?

Skrevet

Det er ikke sikkert at han vet hvor mange timer du trenger. Han bestiller ikke noe kjøretentamen eller oppkjøring før han vet du er klar :)

Jeg starta i slutten av mai-07 og tok kjøre tentamen i slutten av juli. Fikk ikke oppkjøring før 11.september,så da kjørte jeg ingenting mellom den tida.

Jeg tok dobbelt timer og kjørte et par ganger i uke,noen ganger dobbeltime 1gang i uka. Jeg var stort sett alene med guttungen,så måtte ta med meg ham på kjøretimene. I tillegg så hadde jeg aldri kjørt bil før jeg kjørte med kjørelæreren,så jeg spurde egentlig aldri hvor mange flere timer jeg trengte. Bare venta til han sa jeg var klar jeg ^^

Klarte kjøretentamen,teoriprøve og oppkjøring på første forsøk forresten ^^,

God kjærelærer <3

Skrevet

grunnen til at det er over 1 år er fordi det var jo først grunnkurs..så var det en liten pause før teorien begynte så begynte jeg på kjøretimer og måtte ta litt og litt. så nå i Januar satt jeg inn 20 000 og har sagt at jeg vil ha timer så ofte som mulig, og har frem til nå hatt en time elle rmer i uka, og da trengte jeg bare 4 timer før jeg gikk opp til trinn 3. Har tatt teorien og mørkekjøring, så det jeg har igjen er jo glattkjøring, forbikjøring (som jeg tar nå til uka) og veiledningstime, langkjøring (med teori og alt som følger med), tentamen og oppkjøring. Har hatt 3 timer på ei uke osv også nå men kjørelæreren min har liksom bare tid til en dobbeltime i uka ca, og da er jeg redd jeg ikke rekker det, og iallefall ikke når jeg ikke vet hvor mye jeg har igjen.

Har vert gjennom det meste på trinn 3 så burde jo klare å bli klar til 1. mai.

Får se nå etter forbikjøringen, glattkjørinegn og kjøretimen jeg skal ha, om han tror det er lenge til han bestiller oppkjøring..

Kjører på hognestad og arild trafikkskole

Skrevet

Så bra=) Ja jeg burde jo ikke ha mye igjen, har kjørt en god del hjemme i tillegg til kjøreskolen. Eneste jeg "sliter" med er jo å holde feltet mitt i rundkjøringene. Men får bare se hva han sier nå neste gang. Det er han som sier at det såvidt er ventetid på oppkjøringen, så hvis han nå venter med å bestilel for å så bestille og jeg må vente 2 mnd så blir jeg iallefall driiiiitsur, for det står jo på netttet at det er 1,5 mnd ventetid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...