Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Lurer på om det er noen som er sykemeldte her? Jeg er blitt sykemeldt ifra i dag pga av ting og tang som skjer i livet mitt nå, som har gjort at jeg har fått en litt "psykisk" knekk. Jeg gråter mye, sover lite og mye vondt i magen+.. er utrolig vanskelig og forholde seg til syns jeg. Noen andre som har det på samme måten? Mener dere jeg er en "unnaslunter/snylter for det? Prøver jo bare og ta vare på meg og barnet mitt sier jeg til meg selv hele tiden, men likevel er så redd for å bli stemplet. Dette var det siste jeg ville, jeg hater å ikke kunne gjøre "jobben" min. Selv om jobben min nå kansje er å ta vare på meg og lillegutt.. <3
C.L.H85 Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Heisan:) Er også sykemeldt fordi arbeidsplassen min ikke kunne tilrettelegge for ryggen min:( Så problemet mitt er at jeg bare sitter inne å kjeder meg!! Venter bare på at samboer skal komme hjem, så jeg har noen å prate med. Syns ikke du er unnasluntrer, har du fått en knekk er det viktig å få hvile og ta ting i ditt tempo!! For deg og barnet! Snart er det lille nurket ditt her og sola kommer snart:)) Stoor klem
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 er også sykemeldt men pga bekkenløsning, meen man får ikkje dipolom/medalje av å gå å slite seg ut på jobb, det vil bare straffe seg etter fødselen! så nei syns ikkje du er unna sluntrer det er viktig å ta vare på seg selv når en er gravid:-D
addaadda Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Helt riktig, din jobb nå er å passe på deg selv og den lille. Vi må slutte å være så flinke piker, dette er kunn en liten del av livet våres og den aller viktigste.
kine38 Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Jeg jobbet 50 % etter jul, men har fra forrige uke jobbet kun 20%, dvs to halve dager i uka. Sliter med søvn og har mye kynnere, i tilegg har jeg fått vondt i ryggen nå. Har en 1,5 åring i huset og må bare få slappet av litt innimellom. Har ikke dårlig samvittighet jeg nei, bare snakk om noen uker før perm. Det er forskjell på folk , hvilken jobb man har og hvordan man har det ellers. Jeg ligger på sofa´n og ser på dvd eller sover. Ja det er jo bare snakk om kort tid i livet vi er gravide. Vi trenger ikke noe dårlig samvittighet om vi må være sykmeldt noen uker :0)
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2011 Å så snilt av dere! Var koslig å lese på denne tråden nå. Nå skinner solen skikkelig ute og jeg har egentlig noen "rare" ting jeg må gjøre.. dvs vi mangler vaskemaskin etc.. slike ting som koster penger, som kommer ofte uventet og pga av noen av de "tingene og tangene" må jeg betale.. Derfor må jeg jo på butikken også, sjefen veit hvorfor jeg ikke er på jobb, men om jeg skulle møte noen er jeg så redd for at de ikke skal klare og legge sammen 2+2 og skjønne at det her MÅ jeg gjøre.. vanskelig og forklare.. må hele tiden gå rundt grøten, så ufattelig slitsomt!
gulda Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Her kom bekkenløsningen veldig tidlig, pluss at jeg var mye sykemeldt i begynnelsen pga mye blødninger. Så ikke jobbet normalt hele svangerksapet! Sånn er det bare. Min arbeidsgiver er fantastisk, og fikk beskjed om at dette jo bare er en periode, at jeg må ta vare på meg selv, at jobb bare er en del av livet osv. At det går an å ha en slik arbeidsgiver!!! Gjett om jeg har kjent det i samvittigheten likevel! Føler jeg snylter, og tenker ofte på om jeg ikke kan presse meg litt til.. Men fagfolk har sagt at nok er nok, og at dette er til det beste for oss og barnet vårt nå! Og så skal vi jobbe i mange, mange år etter dette og ta igjen det forsømte.. ;o) Så selv om dette ikke er det jeg helst ville, så har jeg klart å nyte tiden med å kunne ha gutten vår kortere dager i barnehagen, slappe masse av, være litt sosial innimellom, og prøvd å ta dette som en stor, spesiell bonus ;o) Håper du kan kose deg litt!
Mia2011 Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Ja jobben din nå er å ta vare på deg selv og babyen din kan tenke meg litt hvordan du har det og hvordan/hvorfor du føler som du gjør.. Jeg er selv hjemmeværende på aap, pga en psykisk greie som sparket litt beina unna meg for noen år siden.. utad ser jeg normal ut, blid og oppegående, men inni meg er det til tider ikke så bra.. har vært litt opp og ned i dette svangerskapet, men har hatt et komplikasjonsfritt svangerskap (bortsett fra kvalmen de første mnd.) så jeg gleder meg over det.. Du er på langt nær noen unnasluntrer, snarere tvert i mot, du har tatt mot til deg og oppsøkt legen som har vurdert det slik at du trenger tid til deg selv.. gjør det beste ut av denne tiden som er igjen til termin.. det er vår og sola skinner, snart er du ute å triller den lille gutten din og du kan kanskje se tilbake på denne tunge tiden med et lite smil .. Lykke til og god bedring klem fra meg
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2011 Tusen takk for alle de gode svarene. Ha en fin dga jenter..
lykkelig fødeklar*aprilspire Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 jeg er også sykmeldt fullt. gikk redusert noen mnd, men fra januar har jeg vært fullt sykmeldt med kynnere og bekkenløsning. var skikkelig nedtur, føler meg så hjelpeløs og at jeg ikke klarer jobben min. men, vi må ta vare på oss selv og den lille i magen. det er den viktigste jobben nå=) det tok en tid før jeg innså det, og jeg har hatt mange tunge dager og runder med tenking og smådepresjoner fordi jeg ikke har fungert. men jobben forsvinner ikke, den kan vi komme tilbake til senere. men om kroppen streiker kan det vare lenge.. ta vare på deg selv den siste tiden og nyt det=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå