Gå til innhold

Utetøy til våren? Hjelp.. :p Og voksipose spørsmål. :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en aktiv gutt på 10mnd. Han kan ikke gå selv, men vi er mye ute å "leker". Da har han på seg en vinterdress. Han sitter og en del i vogn og pose, og da har han bare på en jakke. For vil ikke at posen skal bli skitten. Når våren og varmen kommer så skal vi ta bort posen. Tror ejg.. :P

Hva gjør dere andre med voksipose, og når ungen begynner å være mer på bakken? Lar dere ungen sitte "skitten" i posen, eller bruker dere ikke posen på våren osv? Tenker og senere når ungen er så stor at han kan gå, og er høyt og lavt ute. :P

Og hvordan utetøy burde jeg ha på våren? Han går ikek i barnehage, men vi kommer til å være en del ute med han. Både tur i vogn og lek. Jakka og vinterdressen er tjukke og små nå, så må finne noe nytt.

Hva er best til en aktiv baby ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje parkdress? Ville hatt en tynnparkdress over ullklær, og så bare tatt av parkdressen når han skulle sitte i posen.. Ville nok ikke skitnet til voksiposen nei.

Ellers ville jeg hatt stonz på bena. Du spør egentlig et godt spørsmål, har ikke tenkt så langt egentlig. Min er bare 9 mnd så :)

Skrevet

Vind og vanntett dress med et tykt lag ull(ullfleece/ullfrotte) under. Og en vindtett jakke inni voksiposen om han ikke skal leke og bare sitte i vogna. Kan anbefale softshelljakken fra Cubus. Kjøpte den i litt stor størrelse og brukte den både vår og høst og nå kan den nok også brukes denne våren. Vind og vanntett. Veldig greit når det bare er litt kjølig ute. :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i Reimatec-dressene, så har de både i vinterdress og vår/ høstdress. Nå på våren ville jeg derfor anbefale Reimatec vårdress, med to lag ull under (ullundertøy+ ull eller fleecedress). På beina funker Stonz veldig bra syne jeg, da slipper de tunge, klumpete vintersko når de ikke kan gå skikkelig enda=)

Skrevet

Reimatec og reima er det samme?

Hmmm. Har sett litt på reima dressene og Navigare dressene, men føler de er så store i str, og finner ikke en som er liten nok, men blir kanskje annerledes når de kommer på?

Så ett spm om str.. :P Er utetøy stort i str eller? Min lille gutt på 7,3kg og 73cm bruker fortsatt jakke og dress i str 62 fra Cubus, men 74\80 i vanlige klær. Når jeg tok øyemål på reima dressen, så syns jeg den virket såå mye større enn han, men finner ikke mindre enn str74.. :s

Skrevet

her brukes reima vårdress str.80 på 8mnd.jente(litt lang i beina), så du kan helt sikkert bruke str.74, tviler sterkt på at du finner noe vind og vann tett i mindre str., virker som om at babyene kun skal sitte fint i ro oppi vogna til de er passert året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...