Gå til innhold

Vogn til syden med 6 mnd gammel baby- noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker fortsatt vognbag'en, men har i det siste vurdert om jeg skal bytte til sportsdelen ettersom vesla begynner og bli litt mer nysgjerrig. Men jeg tenker på sydenturen vi skal på om 3 uker...

Hvis jeg tar med vognbag'en, har jeg jo en "seng" om kvelden/natten som hun er vant til å ligge i. Problemet kan være at hun ikke vil være fornøyd med å ligge i den på dagen...

Dersom jeg bytter til sportsdelen, må jeg bruke barnesengen de har på hotellet, og den er hun jo ikke vant til å ligge i. Redd for at det kan bli problematisk... I tillegg lurer jeg på om denne er like ok for babyen å ligge og sove i på kvelden når vi feks er på restaurant.

Hmmm, med andre ord usikker på hva som er best. Noen med erfaring/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags vogn har du da? Går det f.eks ann å få lånt eller kjøpe en brukt softbag som du kan oppi sportsdelen?

Skrevet

Reiste til Kypros når lillegutt var 5 mnd. Tok med en babyjogger city mini, og den fungeret utmerket! Hadde egentlig tenkt å ha med bag for å bruke den som seng + i vogna som du sier, men tok den ikke med, da han han også begynte å bli litt mere nyskjerrig. Jeg savnet den heller ikke, da det var så varmt for ham at en bag ville vært for varmt å ligge i.

Babyjoggervogna kan åpnes litt bak, og vi måtte åpne den, legge ett svalt laken under ham og legge ham i skyggen i bare bleia, men svett ble han likevel. Sov ok, da:) Sov i den på dagen, og sov i den på restaurant. Av og til våknet han når vi var ute å spiste, men da bare tok vi han på fanget litt.

Om natta sov han i senga sammen oss, selv om vi hadde babyseng. Gikk så fint at.

Ikke lag problemer før de kommer.

Men, du bør definitivt skaffe deg en sånn ekstar skygge til å ha på vogna(om du ikke har en allerede). Om det er varmt å hente tepper foran vogna i Norge, så er det helt håpløst i syden:)

Skrevet

Min erfaring etter å ha vært på tur med baby er at når man er på tur så ordner det seg stort sett uansett om ting er litt annerledes enn det babyen er vant til. Ikke tenk så mye på at ting MÅ være sånn og sånn hvis ikke får ikke baby sove, spist godt nok, lekt nok osv. Når man er på tur er det litt "unntakstilstand" og man kan ikke følge alt til punkt å prikke, slik det er når man er hjemme. Babyen vil mest sannsynlig tilpasse seg, og det går alltid bedre enn man forventer.

Når vi var i syden med vår baby på da 4-5 mnd tok vi rett og slett kun med maclaren-trillen vår pga plass (vi har simo). Litt styrete å ta med den store vogna. Hun lå fortsatt i bagen på denne tiden. Om natten sov hun i babyseng fra hotellet. Eneste som var litt dumt her, er at de ikke hadde sånn sprinkelbeskytter, så beina hennes sneik seg inn overalt men det gikk fint likevel.

Ellers var det et godt tips å ta med en softbag, hvis dere kan det. Vi har en softbag fra carena som passer greit inn i simovogna vår, den er genial.

Ellers gikk vi også ut og spiste hver kveld, og da sov snuppa i maclaren vogna, godt inntullet i tepper. Gikk helt fint, men nå sovnet hun greit på kveldene da...

God tur!

Skrevet

Vi hadde og med trillen da vi var i syden 8den har full liggestilling).

Minien var 5 mnd da vi reiste og hadde ingen problem med det, han tilpasset seg greit med sengen på hotellet. Hadde med lammeskinnet til å ha i vogna siden det er varmeregulerende og det gikk helt fint. :)

Var veldig greit med trillen, den fikk vi ha med til gaten både i Norge og Egypt, pakket den inn rett før ombordstigning og de tok den ved gaten. Det var veldig greit, for da slapp vi å gå å bære på minien til vi skulle ombord! :)

Ellers må du huske å ta vare på plastposen som du pakker vognen inn i, er ikke alle flyplasser i utlandet som har slike og sender vognen uten beskyttelse.

Som grateful mom, var vi og ute å spiste hver kveld, og minien sov i trillen. Hadde kledd han i pysjen/body før vi gikk ut og sov så og si hele tiden utenom mat.

om dagen sov han også i trillen, i skyggen, og for å dempe på vvarmen lå jeg et vått håndkle over hetten, det virker som et kjøleelement, så han ble ikke svett selv om han lå på sauskinnet.

Når han ble grinete og trøtt/sulten, men ville ikke spise eller sove, var han for varm, og da badet vi litt i bassenget, slik at han ble avkjølt. Da spiste han godt og sove lengre.

God tur! Alt går bra :)

Skrevet

Hva med å kjøpe en softbag til å bruke oppi sportsdelen, de selges jo ofte for bare et par hundre kroner på finn ser jeg.. Da har man jo 2-in-1 på en måte, og kan bruke softbagen til soving om natta også, oppi barnesengen f.eks..?

Skrevet

Takk for alle tips! Er nok litt enig med du som skriver at man kanskje styrer litt vel mye, og at det nok går helt fint! Derfor tror jeg ikke at jeg skal styre med å ha med en softbag i tillegg til sportsdelen. Har en Emmaljunga City Cross, så den er jo ganske stor. Men det er nok større sjanse for at hun feks sover godt i den ute på kvelden, enn i en trille. Og det er jo mer skygge i den... God plass for henne så jeg tror også det skal være luftig nok i varmen. Så tar vi sjansen på at hun sover godt med sine egne tepper og bamser i barnesengen på hotellet.

Skrevet

Ok, jeg tror jeg misforstod litt- trodde nemlig at hun var vant med å ligge i vognbagen på natten hjemme også! Men hvis hun er vant til seng, så er det sikkert helt uproblematisk å bruke hotellsengen, så lenge hun har sine faste bamser og tepper hjemmefra går det sikkert strålende=)

Vil bare "advare" om at sportsdelen på City Crossen er ganske stor og åpen oppe ved hodeenden, så jeg synes det ofte var litt vanskelig å få jenta mi til å sovne der om sommern, når hun ikke hadde posen sin tett rundt hodet.. Så derfor rullet jeg sammen noen tepper osv, som jeg la i en pølse rundt hodet hennes, for å etterligne "bag-følelsen" litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...