Gå til innhold

Må endre tidspunkt for pappapermen, hvordan gjør jeg det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var egentlig meningen att han skulle ha 10 uker permisjon fra april, også skal jeg ha ulønnet permisjon. Men nå har han ikke fått fikset lønnspapirene, så da må vi få utsatt permisjonen hans.

Noen som har gjort det? Hvordan går jeg frem da? og er det lett å få endret min permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har utsatt permisjon. NAV har et skjema som du sender inn. Veldig enkelt. Damen jeg snakket med sa at de må ha skjemaet minst to mnd i forveien.

Skrevet

Ja, disse småtassene og pappapermen kommer jo så brått på :-)

Han klarer vel fikse det fort som f., så får han ringe NAV og arbeidsgiveren sin, det er han vel mannfolk nok til å klare?

Skrevet

hehe, skulle tro att han klarte å fikse den ene tingen jeg har mast på han siden fødselen att han må fikse, men neida.. Og nå fikk han ikke tak i dokumentasjon på arbeidsforhold og inntekt. Pga sekretær damen var sykemeldt... Han har litt sånn sesong arbeid, så han skal jo uansett være hjemme fra april av, men hadde jo vært greit å hatt litt penger da :)

Ja, nå fant jeg den søknaden om utsettelse. Får sende den inn med en gang, og håpe det går seg i orden :)

Skrevet

Han MÅ søke om utsettelse senest den siste dagen i din permisjon, dvs senest 35 uker og 6 dager etter din første dag. NAV er veldig strenge på akkurat dette, så dere mister de dagene han evt søker for sent.

Ellers er NAV stort sett fleksible og greie når det gjelder søknadstidspunkt (ikke alt annet altså), de etterbetaler for max 3 mnd og ordlyden i svarbrevet kan føles litt surt om du søkte veldig sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...