Gå til innhold

Kanskje litt rart spm, men vet ikke hvem jeg skal spørre. Angående disse antistoffene i mm ( samme som flaskemelk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å gi en blanding av mm og mme nå etterhvert før vi går helt over til mme. Noen som vet sånn ca hvor mye mm man må ha i prosent for å dekke behovet for disse antistoffene????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vel ikke noe direkte behov for antistoffer så vidt jeg er fortalt.

Det er gunstig for immunforsvaret til babyen.

Også er det veldig inviduelle forskjeller fra morsmelk til morsmelk hvor mye prosent av hva som hører til i melken. Den er jo designet spesielt til din baby :)

Eneste jeg tenker er at blandingen mellom mme og mm kan bli kraftig kost da mme har mer energitetthet pr ml i forhold til mm.

Skrevet

Det er helt i starten at baby har mest utbytte av antistoffer i melken til mor. Etter 6 mnd tror jeg ikke morens 'sykdomshistorie' har så mye å si for å beskytte baby lenger.

MEN: det er en stor hjelp dersom du blir syk her og nå, og så smitter baby! Da går antistoffene i melken og babyen blir mindre syk/raskere frisk enn den ellers ville blitt. Fint å tenke på nå i disse omgangssyke-tider.

Skrevet

Det er ikke sånn at jo mer morsmelk, jo mer antistoffer er det i melka. Antistoffene blir konsentrert i den morsmelk som finnes. Selv med så lite som 40 ml mm per dag, får babyen i seg full mengde med antistoffer. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...