car123 Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Hei! I dag er 13+3. Jeg er glad for å være over i 2.trimester, men jeg er bekymret. Jeg er så redd for at det er noe galt inni der. Jeg prøver å la være å tenke sånn, men det er vanskelig. De siste dagene har jeg hatt vondt i magen, helt øverst i magen. Dette bekymret meg, men i dag tidlig klarte jeg å gå skikkerlig på do og da slapp mage vondten, men da ble jeg bkymret for at det gikk over. Er det flere som har slitt med vond mage? Jeg vil så gjerne kjenne at den er der.Føles så uvirkelig. Klem
♥bebi♥ Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Det er helt vanlig å føle at ikke alt er som det skal, og det er jo ikke noe rart. Det er så mye som skjer med kroppen vår når det vokser et annet menneske inni der. Det kan være at du har vondt i magen, fordi det vokser noe inni der! Innvollene våres blir jo på en måte flytta oppover, for å få plass til den lille:) Og hvis man ikke kjenner noe, blir man bekymra for at det har skjedd noe.. Hvis man hele tiden har symptomer hadde man vel blitt gal.. hehe. Det meste er "normalt" når det gjelder svangerskapet, fordi det er så individuelt hvordan man opplever det og har det under graviditeten. Hvis du er kjempebekymra for at det skal være noe virkelig alvorlig galt, kan du jo snakke med jordmor eller legen, så kanskje du kan få henvisning til ul? Eller ta en privat ultralydtime.. Håper det går over med magevondten din!
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Hei! Du kan trøste deg med at det er flere. Tror alle er superbekymret under disse ukene, som på en måte er de verste i svangerskapet. For symptomene dabber av, vi kjenner ennå ikke liv og har ikke vært til UL enda. Iallefall ikke jeg. Føler på same måte som du at det er uvirkelig. Jeg gleder meg til å få en bekreftelse på at JA, ett hjerte slår faktisk. Men det er jo noen uker igjen tl det ennå. Immellomtida ligger jeg på kveldene og prøver å kjenne etter liv Er "bare" 12+1 og førstegangs så går jo litt tid til vil jeg tro før boblene og "vingeslagene" kommer?! Og den magen din. Det er bare at tarmene og hele matsystemet tar myyyye lengre tid enn tidligere pga livmoren som kommer og trykker det litt sammen. Derfor verker det i øvre mellomgulv, det er ikke noe å bekymre seg for vil jeg tro. Om det skulle vært noe galt hadde vel smertene heller kommet i selve magen og i korsryggen. Så bare tenk at det er det! Maten bruker lang tid på å passere iforhold til før. Vi har sikkert sprellende friske babyer hele gjengen! Og jeg er absolutt gravid frem til det motsatte er bevist Hehe Klem
Lene~mor til tre Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Sånne smerter har jeg hatt flere ganger også, veldig ubehagelig... På meg går de som regel over når jeg får vært på do eller får ut all lufta i magen, snakket med jordmor angående dette å hun sa at det er helt normalt. Allikevel blir man bekymret, jeg er veldig plaget med ligasmerter enkelte dager/uker også, det er helt forferdelig men det er også normalt men man er jo sikker på at noe er galt for det... huff. Men vi får vel tenke at alt er bra =) Jeg er 15+2 idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå