Gå til innhold

Tok microlax/miniklyx i går kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg fikk noen kraftige og vonde kynnere i natt (ikke regelmessige, men gjennom hele natten) med korsrygg smerter så mannen min måtte massere meg. Vært så forstoppet, og apoteket sa jeg fint kunne bruke miniklyx. Har dette noen sammenheng med kynnerne at jeg tok dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vil nok tro at det er en sammenheng (uten at jeg er ekspert).

Sist uke var jeg hos min akupunktør, som også er jordmor og jobber på føden. Hun fortalte at de gamle, drevne jordmødrene ofte tok i bruk klyx som et middel for å få igang en fødsel hos gravide som f.eks er veldig plaget med maserier.

Det er jo også kjent at mange blir veldig løse i magen og tømmer seg naturlig før fødselen setter igang. Mange får også sterkere rier etter å ha fått klyx på sykehuset, når fødselen er igang (meg selv inkludert)...:)

Skrevet

Tusen takk for svar, har mer "vondter" der nede idag. Flere erfaringer, noen som har opplevd dette selv?

Skrevet

Hei!

Har for så vidt ikke noe erfaring med dette selv, men tror nok også det kan ha en sammenheng.

Grunnen til at jeg sier det er, at jeg leste om bruk av sterk mat som kjerringråd for å sette i gang fødsel.

Man satte spørsmålstegn ved hvordan dette egnetlig virker, og da var svaret at det først og fremst var fordi sterk mat ofte får igang tarm-systemet - og når man er høygravid og tarmene setter i gang å jobbe litt ekstra så påvirker det hele systemet og dermed kan sammentrekninger i livmoren begynne og fødsel starte.

Basert på dette virker det jo logisk at microlax har noe av samme effekten, men rart at ikke apoteket sa i fra om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...