Gå til innhold

Hva bør jeg kreve?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker og separeres/skilles fra min mann. Han sier han ikke vil, men forlanger at jeg må endre meg som person hvis vi fortsatt skal være gift. Dette sier han bare til meg,og får meg til å fremstå som den slemme som vil ødelegge forholdet. Han sier jeg er en idiot,ikke eier selvironi,negativ og tolker alt i verste mening. De gangene jeg er alt dette her er når hans foreldre har sagt noe som sårer meg. Dette har skjedd ganske mange ganger i løpet av vår tid samen,og altid er det jeg som tolker feil,eller så lyger jeg.

Alt dette,og at han hele tiden prøver å gjøre meg dum gjør at jeg har fått nok. Men vi bor i et hus han hadde odel på, det er total renovert. min far jobbet i et og et halvt år på huset sammen med en snekker,men min far er ikke faglært. Vi fikk i 2004 150 000 til bil med mine foreldre. Vi fikk garasjeporter til en verdi av 40 000 for to mnd siden.

Vi har et stort lån på huset,så jeg regner ikke med å få med penger når jeg drar.

Vi hadde ca 500 000 i egenkapital når vi begynte på huset. I tillegg hadde jeg spart opp 100 000 mens vi var sammen som han fikk alt av når han startet eget firma.

Kan jeg kreve noe ut av huset? Bør jeg forlange ny takst for å se om denne kan overstige gjelden på huset?

Jeg synes det er helt forferdelig å tenke på at etter å ha levd så lenge,og jobbet,sitter jeg nå med 3 barn uten en krone i egenkapital,og ikke eier noe....

Fortsetter under...

hvis jeg ikke tar helt feil men:

hvis dere ikke har særeiekontrakt, så har du rett på halvparten av hus, bil, penger osv.

hvis han beholder huset skal verdien over lånet deles og lånet blir hans (kan ta feil)

tror jeg helt ærligt ville ha skreve til/hatt møte med en advokat for å få full oversikt, de vet litt mer :)

lykke til håper det ordner seg til slutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...