Nea og juniors mamma Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Kveldene er bare skriking etter minutter på puppen, sovner så til tross for kniping her og der, blir ikke mett og våkner etter kort tid for ny runde. Søsteren var tidlig regelmessig på måltidene og tok ordentlig. Junior er rett og slett for slapp med å spise og da han sovner fyller han seg selvfølgelig ikke opp. En annen ting er at han er så hyppig og kort på at han aldri kommer til den fete og mettende melken på kveldstid. Ond sirkel er da ikke til å unngå. Har prøvd å være hard og stagge ham i oppimot to timer i mellom på kvelden, men da er det også to timer med øredøvende skriking for han har virkelig en kraftig stemme allerede. Dette er ikke noe problem andre tider på døgnet, stort settnbare kvelden. Han sovner etter ca 4 timer for natten helt utkjørt, og da er jeg selv helt kjørt og har ikke fått gjort en skitt i huset. Noen med en god forklaring og også noen gode råd på veien? Taes i mot med takk.
Willy Wonka Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Sikkert som å banne i kjerka, men har du vurdert mme? Han er tydeligvis sulten, men mister "motivasjonen" ved puppen før den gode melka kommer. Jeg ville hvertfall vurdert mme på kvelden. Ingenting er vel mer hjerteskjærende å høre på et spedbarn som er sulten?
*LillaMeg* Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Enig med Willy Wonka. prøv med mme, blir nok mye bedre for både mor og barn. Da får du kanskje hvilt litt og.
littlefairy Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 ikke mist motet!! dette er heelt vanlig la han styre nå den første tiden... han er jo så liten enda:) Her står det masse fint om urolige barn på kveldstid, også at mange går i "fella" og gir mme.... http://www.ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden her står det om søvnige barn: http://www.ammehjelpen.no/artikkel/19/Sovnige-barn Lykke til!!
littlefairy Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 en annen ting: hvis han ikke får i seg den fete melken, kan du jo klemme ut en del melk før du legger han til puppen, så kommer han fortere til den fete melka (jeg har også en sånn gutt, som baaare skulle puppe hele kvelden, jeg var såå frustrert lenge og kjøpte inn mme så jeg hadde i tilfelle jeg ikke orket mer! men det bedrer seg! og nå er han 2,5mnd og har noen ganger en bitteliten periode på kvelden før han sovner som regel i 20-21 tide, og da sover han alt fra 2-7timer før neste måltid
Nea og juniors mamma Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2011 Jeg vil ikke gi mme for da blir vår store gutt bare unødvendig feit. Har rikelig med melk så det er ikke det som er problemet, men at han ikke tar nok og sovner fra puppen. Det er helt magisk, skriker seg nesten svett og blir salig i blikket når han er hektet på for så å ta noen magedrag og så lukker han øynene. Sukk, håper det er en fase han må gjennom og snaaart er i mål
Willy Wonka Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Unødvendig feit?? Jeg har nå fostret opp to gutter på mme, ingen av de var hverken feite som babyer eller som større gutter. Er det ikke viktig med mett gutt, samtidig med fornøyd mamma? Jeg mener, hvis dette går helt på helsa løs noe som det høres ut i hovedinnlegget ditt?
Willy Wonka Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Glemte å tilføye. Jeg ammet hele dagen frem til kvelden. Da hadde jeg samme problem som deg. Så begynte jeg med flaske KUN om kvelden før de skulle legge seg. De ble gode og mette og sov nesten hele natten fra tidlig av. Dette gikk ikke utover amming generelt på dagtid og jeg hadde mette fornøyde babyer på kveld og nattestid. Og...ingen av dem var som sagt hverken feite som babyer eller idag. Idag er de 3,5 år og 9 mnd.
Grateful mom Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 Sleit med det samme med førstemann her. Eneste tipset vil vel egentlig være at det blir bedre om noen uker når han blir større, mer våken og desto flinkere til å suge.. Vi styrte med kald klut i ansiktet og alt mulig for å holde henne våken, men sakte men sikkert sluttet hun å sovne hele tiden rundt 2 mnd.
Nea og juniors mamma Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2011 Willy Wonka, med unødvendig feit mener jeg at han legger så godt på seg allerede at legen rett og slett frarådet meg å gi mme, selv en flaske på kvelden. Jeg vet også av erfaring (det lille vi har prøvd) at han sovner fra flasken og styrer like mye da også. Det er uansett godt å høre flere gjør samme erfaring og at det vil endre seg etter hvert. Det er tross alt bare på kvelden, men da er en jo også sliten etter dagen og ekstra sårbar for skrikingen og puppemaset. heldigvis sover han 2-3 timer ad gangen på natt.
lillenims Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 Hvor ofte ammer du faktisk (om du ser på klokka :-))? Ammer du på annethvert bryst? Har du prøvd å legge han til samme bryst i feks 2 eller 3 timer, så bytte side? Da vil han iallfall tømme det brystet bedre, og altså komme til den feite melka. Som andre her sier så høres det egentlig ut som en helt normal baby, så hva med å la han holde på sånn? Sitt behaglig og se crappy tv... Ellers kan en baby fint tømme brystet på 5 minutter, dersom det suger bra og mor har kratig utdrivingsrefleks, men det høres jo ikke helt ut som det er tilfelle her da. At du ikke får gjort noe i huset tror jeg du bare må ignorere en liten stund. Kan noen andre fikse det mest nødvendige så du slipper å tenke på det?
lovina Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 Min er nå tre og halv måned. Han holdt på akkurat på samme måte, og de første ukene følte jeg at jeg ikke gjorde annet enn å amme. Så det er helt normalt. Han har aldri fått mme, og ligger øverst på vektkurven. Har hele veien fått mange tips om å gi mme, men det har aldri vært aktuelt her, fordi jeg (som deg) vet at jeg har nok melk. Mitt tips til deg er: hold ut, tiden går så fort, og det blir bedre. Kos deg mens du ammer, se tv, les blad, kos deg Tror de små har behov for å spise ofte, magene er jo så små, og morsmelka metter ikke lenge. Jeg fullammer enda, ofte, både dag og natt. Men pytt, tiden går jo så fort Masse lykke til i alle fall Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå