Gå til innhold

Ventetid og prosedyrer rundt assistert befruktning

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Min samboer var sterilisert i to år, før han tok avgjørelsen på å åpne opp igjen i mai i fjor. Siden juli har vi prøvd og han var å tok en sædprøve for å sjekke kvalitetet på svømmerne etter åpningen og for å se hvor mye liv det var der. Prøven resulterte i at det er såpass lite liv der at hvis vi skal ha en baby sammen må vi bruke assistert befruktning. Jeg skulle få med et skjema fra klinikken han var på til min fastlege. Hvordan er løpet videre da? Hvor lang ventetid og slikt er det rundt et slikt opplegg?

Selv om vi ble litt skuffa over svaret, da vi trodde at vi skulle få det til på vanlig måte, så var det veldig greit å få et skikkelig svar på problemet :-)

Hilsen Hege

Fortsetter under...

Hei!

Det er vanskelig å gi et nøyaktig svar, og ventetider varierer fra klinikk til klinikk, men forbered deg på ventetid!!! For oss tok det 5mnd fra henvisningen ble sendt til vi var på forsamtale, og deretter 4mnd før vi var igang med første forsøk. Men vi var litt uheldige med timing i forhold til både syklus, ferier og igrunn det som var...

Hvis du går inn på hjemmesidene til den/de klinikkene som er aktuelle, så pleier det å stå noe om antatt ventetid der.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...