Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når pleier dere å legge dere om kvelden? Og hvor mange ganger er dere oppe på natta for å gi mat?

Hvor gammel er babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt ann på hvor trøtte vi er. Noen ganger deler jeg og mannen min litt opp døgnet, jeg sover fra rundt kl. 2100, han tar første skift som da kan være alt mellom 2400 og 0300, så tar jeg neste som kan være fra 0400 til 0700. Slet mye i starten med at jeg ikke fikk sove selv om jeg la meg og han passet på lillemann, ble bar stresset og slappet dårlig av og fikk ikke sove....

Dette er heldigvis mye bedre nå, så vi snakker sammen ut over kvelden hvem som er trøttes også tar vi det derfra.

Nå opplever vi at lille mann har sovet flere netter i flere timer, så det kommer ann på han. Han er etter fødselsdagen 4 mnd og en uke, men var prematurfødt så etter termin er han 7 uker:)

Skrevet

Legger meg som regel mellom 22.30 og 23. Lillejenta legger seg mellom 19 og 20, og får mat en gang i løpet av natta :) Hun er 4,5 mnd nå.

Skrevet

Legger meg stort sett i elleve-tiden, noen ganger blir det tidligere - og en del ganger litt senere. Kommer meg liksom aldri i seng :)

Prinsen legger seg i åtte-tiden, og våkner da for mat igjen mellom fire og fem på natta. Så sover vi til det er på tide å stå opp, sånn i halv åtte tiden, stort sett... Noen netter hender det han våkner for mat to ganger. Han blir 10 uker på onsdag. Har altså vært skikkelig heldig og fått en gutt som fant søvnrytmen fra den dagen han kom til verden, og som har sovnet tidligere og tidligere uke for uke siden han ble født!

Skrevet

Legger meg mellom 23 og 24. Lillegutt får mat når jeg legger meg, og deretter går det slag i slag med ca. 2 timers mellomrom. Litt slitsomt, men bare det blir nok søvn til sammen går det på et vis. Han er fire måneder, og jeg håper han sover litt lengre strekk når han kan begynne med grøt....

Skrevet

Mini er 6 uker.

Hun får mat 1-2 ganger om natten. Jeg legger meg som regel mellom kl.23 og 24, hun får mat da. Også er det morgen mellom kl.8 og 10.

Skrevet

Jenta mi er 2 mnd og er så heldi at hun sover fra 22 til 8-9-10 neste morgen(bank i bordet) :) med unntak selvfølgelig.. noen netter kan hun vokne i 4 tiden for ett måltid:)

Jeg legger meg i tolv-ett tiden, kommer ann på hvor trøtt jeg er:)

Skrevet

Her var det mange heldige mødre! Vesla er snart 3 måneder. Sovener mellom 21-0000 stort sett, de nettene hun sovner da. Spiser når hun legger seg, feks kl 2200, våkner 01, 03, 05 og da er hun veldig våken og aktiv, så da sover jeg ikke noe særlig etter det. Vi står opp ca 07, kanskje 08 på gode dager, og da spiser hun nesten hver time til kl 23 hvor hun sover et par timer...

Skrevet

Lillegutt er 5 uker, legger seg ca 22.30 og sovner mellom 23 og 00. Har fått pupp rundt 22.00. Våkner i 04-05 tiden og skal ha mat, og igjen i 07-08 tiden. Kan etter dette sove noen timer til på morgenen noen dager.

Skrevet

Og jeg legger meg samtidig med han :)

Skrevet

Legger meg mellom halv 11 og 11. Lillemann legger seg mellom halv 7 og 7.

Han spiser ikke om natta lengre, men er våken 1-2timer for å leke.. Eller, han vil leke, men får ikke det da. :P *Trøtt* Så burde lagt meg tidligere, men liker alenetid.

Han er 10mnd.

Skrevet

jenta vår får mat rundt 1930- 19-45, kommer an på når forrige måltid var. Legger henne etter dette, sovner vel på knappe fem minutt. Hun vil ikke kosebæres eller noe lignende, bare kose for seg selv med klut og smukk.

Har et teppe som hun kun bruker når hun skal sove, dette drar hun opp i naien og gjerne opp i øynene. Da snorker hun godt! hehe

Da sover hun som regel til 06-07. Da starter vi dagen:)

På natten vil hun ikke bli forstyrret. Våkner hun, så bare legger hun seg til å sove igjen selv. Ingen skriking her i gården :)

Vidunderlig!

hun er nå tre mnd!

Skrevet

Jeg ser det har blitt et mønster her:)

Lillegutt er 2 mnd og vil ha mat i 21-tiden. Da legger han seg, selv om han ligger i stua sammen med oss.

Våkner i 04-05 tiden for mat. Så igjen rundt 06 - 07 tiden. Så kan vi sove til 10.00.

Dette kan vi gjøre når far er hjemme. Ellers må vi kjøre storebror på skolen 8.30 og står opp 7.45. Men tar ikke morgenstell før vi kommer hjem fra kjøreturen.

Jeg liker å sitte oppe, og kan godt legge meg 01-02. Vekker babyen og pupper litt da, hvis han ikke spiste så mye rundt kl 21.

Fullammer, men med litt tillegg en gang i blandt.

Skrevet

Jeg legger meg stort sett rundt ti.

Lillemor på snart tre mnd legger jeg en gang mellom halv åtte og ti. Hun kan ikke sovne selv enda, så må bære henne litt, og så legge i senga når hun sovner. Jeg har pleid å vekke henne for mat før jeg legger meg, da sover hun til fire-fem.

Men de to siste kveldene har hun spist siste måltid rundt sju, og jeg har ikke vekt henne etterpå. Likevel har hun sovet til fire, så kanskje hun ikke trenger kl ti måltidet likevel.....

Er jeg heldig får jeg sove igjen etter jeg har matet henne.

Seks-halv sju våkner storebror på tre år, så da er det bare å komme seg opp.

Skrevet

Jenta vår på 2 måneder legger seg ca. kl. 21, og jeg ca. kl. 23. Hun får 1-2 måltider, ca kl. 3 og 6.30. Står opp i 8 tiden.

Skrevet

hehe, ja ikkesant, Lilla Meg- det blir jo gjerne litt verre etterhvert som de blir eldre og en flaske melk eller litt pupp ikke løser alle nattlige problemer lenger :P

Her sover jeg altfor lite for tiden, siden lilleloppa plutselig har begynt å våkne litt på natta, selv om hun ikke er sulten. Men hun har vært en del syk i det siste, og i natt hadde hun feber pga 5 mnds-vaksinen, så det er jo lov å håpe på at det bare skyldes sykdom og slikt, og at det SNART vil bli bedre igjen!! I tillegg er storesøster på 2 år også mye syk, og hoster kraftig og gråter om natta, så jeg våkner av henne også, pluss når mannen drar avgårde på jobb om morgenen... Så søvnen blir svæært så oppstykket og ikke noe særlig å skryte av akkurat...

Gleder meg til sommer og bedre tider, med mindre sykdom og tull ja :D

Skrevet

minsten legger seg i 19 tiden, han våkner i 23-24 tiden for mat etter det måltide legger jeg meg. Da våkner han 1-2 ganger resten av natten for mat før det er morning i 08-09 tiden.

Han er straks 7mnd. Jeg er ganske fornøyd med hvordan det er, det er bare ca 1 mnd siden han våknet annenhver time hele natten..

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd, hun legger seg kl 18-18.30, og våkner for mat sikkert 3 ganger hver natt. Og nei, det hjelper ikke å gi grøt på kvelden slik vi har begynt med. Vil ha kose-natte-pupp allikevel. Noen netter er jeg faktisk ikke sikker på hvor mange ganger jeg har ammet...vi samsover, og jeg drømmer meg ofte igjennom ammingen. Da blir det iallefall nok søvn!

Hun står opp mellom 05 og 07, og da starter dagen uansett om mamma vil eller ei.

Skrevet

Har også ei jente på 5 mnd. Hun legger seg ca kl 20, og jeg en gang mellom 22.30- 00.00 (kommer helt an på formen :)

Hun får grøt og ammes før hun legger seg,og sover da til ca 04-05. Får mat igjen også sover hun til 08.00,får mat igjen og da tar jeg henne oppi min seng så ligger vi å "prater" og koser oss til vi står opp ca 09.00.

Har prøvd å få henne i seng rundt kl 19,men er helt umulig å få henne til å sove da,så blir en krig for begge. Så her blir det natta kl 20 uten en lyd :)

Skrevet

Lillegutt legger seg kl. 19.30 (han er 11 mnd). Så får han mat ca. hver 3 dje time (ammer). Jeg legger meg ca. kl. 00.00. Han står opp mellom kl. 07.00-09.00.

Skrevet

Jenta mi får som oftest siste måltid i 10 tiden og sovner halv 11-11. Så våkner hu for første måltid mellom 6 og 8. Flink jente som sover hele natten. Hu er 5 uker gammel. Vært veldig rolig og flink siden hu ble født. :) Legger meg selv i 11-12 tiden.

Skrevet

Jenta vår legger seg i halv 7-7 tia og jeg legger meg rundt 9. Hun er snart 6 mnd. Har den siste uka bare fått mat en gang i løpet av natta. (krysser fingrene for at det skal fortsette) Det er morgen ganske nøyaktig klokka 7. Skulle tro hun hadde en innebygd klokke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...