Gå til innhold

Styrtfødsel med nr.1, ca 3 uker FØR termin....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann:) tror jeg ville hatt det litt i tankene nå det begynner å nerme seg. nr. 2 er ofte kjappere enn nr.1

brukte 7 tima på første, nr 2 tok 50 min fra første rie til ho va ute så det va styrtfødsel.... tredje tok 2 tima fra første rie så er spent på nr 4 jeg også da vi har lang vei til sykehuset med ferge!!

heldigvis så er det fødsler som går fort som det er minst komplikasjoner med:) lang vei til føden?

Hei

Jeg har hatt bare raske fødsler. 3 t med første, 2 t med andre og siste mann kom en time etter første rie.

Problemet med disse raske fødslene kan være at man føler at man mister kontrollen, man klarer ikke puste og smertene blir uutholdelige fordi man ikke får hentet seg inn, det er jo ikke noen pauser mellom riene. Med siste brukte jeg en metode som heter Lamaze (bruk google) og den hjalp meg gjennom den siste fødselen uten at det ble en traumatisk opplevelse. Jeg hadde full kontroll hele tia og jeg opplevde ikke smertene som grusomme. Det var absolutt til å holde ut og jeg hadde en kjempefin opplevelse.

Det er opp til deg hvilken metode du bruker, men jeg vil absolutt anbefale deg å være grundig forberedt slik at du kan få en fin fødeopplevelse selv om det skal gå raskt denne gangen også.

Gjest En til 2011 <3

Takk for svar damer :)

Har pratet en del med JM om dette, og hun mener det kan gå like fort denne gangen, MEN selvfølgelig kan det ta lengre tid også. Uannsett skal man være forberedt på det første. Så jeg kommer til å få tett oppfølging opp mot slutten. Hun kommer til å pakka " fødeveska" si å være klar skulle det skje så fort at vi ikke rekker til sykehus. Tar ca 3 kvarter dit.

Jeg syntes fødselen var veldig grei, åpnings riene var veldig vonde å det gikk veldig fort fra 3 til 10 cm, men jeg synes jeg klarte meg godt, fikk mye skryt av JM som tok imot, hun sa jeg var veldig fattet og faktisk rolig av meg når det sto på. Kan ikke si jeg følte meg rolig eller fattet, men jeg er glad for at jeg taklet det som jeg gjorde. Uten noen form for smertestillende,det var faktisk ikke nødvendig.

Takk for tipset om Lamaze, det skal jeg sjekke ut. Hørtes virkelig interessant ut :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...