Gå til innhold

Baby 9 mndr veldig aktiv, reiser seg/krabber overalt og akutt mammadalt. Er så sliten:(!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart 9 måneder nå og ekstremt aktiv. Han er veldig tidlig motorisk og har krabbet fra 6 måneder, reist seg opp i litt over en månede. Blir bare mer og mer slitsomt å passe på han for han krabber opp på alt, faller og slår seg og vil ha oppmerksomhet konstant.

Og i det siste har han blitt ekstremt opptatt av meg, han hyler bare jeg kommer inn i rommet for han vil jeg skal løfte han opp og selv om han og pappaen sitter leker og alt er fint blir han helt annet humør når jeg kommer. Han har vært like mye med faren som med meg, så det har ikke noe med det å gjøre (det er vel separasjonsangst og helt naturlig) men blir det "bedre"? Er dette en veldig krevende alder eller er dette sånn jeg må venne meg til at det er?

Jeg er så utslitt når han legger seg i syvtiden at jeg ikke orker gjøre noen ting. Han våkner fremdeles mye på natten og er morgenfugl som tror det er morgen kl 05 (selvom jeg aldri tar han opp før 06.30...). Jeg får verken tatt en dusj, spist frokost, sminket meg og nesten ikke kledd på meg engang om dagen. Er så utrolig sliten:( Noen andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, men her er det litt motsatt. Snuppa mi er sein motorisk, 9 mnd men 1 mnd prematur. Hun har nettopp begynt å åle seg. Men er ikke mindre travelt av den grunn, ettersom hun vil så MYE mer enn hun får til..! Vil sjelden ligge alene på gulvet å leke, og blir for utolmodig da hun ikke kommer seg så langt på egenhånd enda. I fanget er hun som en mark, hun vil ned, så vil hun ikke ned, hun vil opp så vil hun ikke opp, hun vet rett og slett ikke hva hun vil, men hun vil hele tiden...!! Hehe, litt slitsomt for mor.

Mammadalt er hun også blitt den siste tiden, og denne uka er vi på besøk hos mine foreldre. Hun begynner ofte å gråte så snart jeg er utenfor synsvidde, ganske slitsomt. Så det er såvisst ingen ferie for meg å være her, heller mer travelt da jeg stadig må komme til unnsetning når de skal holde henne... Håper dette går over snart:) Gleder meg til hun begynner å krabbe jeg, så kanskje hun finner litt mer roen:)

Skrevet

Glemte å si at hun også er en skikkelig morgenfugl. Legges mellom 18.30 og 19, og tar morgen kl. 5. Å da er det ikke vits å krangle med henne en gang, bare til å starte dagen;) Håper virkelig dette også er en fase!! Hun våkner i den tiden uansett hvor seint hun legges...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...