Gå til innhold

Er det vanlig at 3 åringer lyver?

Anbefalte innlegg

Min 3 åring lyver en del om dagen.

Det er som regel ting som at den eller den har kløpet meg f.eks.

Ofte er dette når hun selv har kløpet noen.

i dag hadde hun lekt med dukker og kjeftet på dukken og sagt sov nå og slått til dukken. så hadde hun sagt at slik gjør mamma hele tiden med meg så jeg ikke får sove.

Her en dag sa hun at mamma skal ha baby,.

Jeg har aldri lagt hånd på henne ,og ingen andre har gjort det heller.

Noen andre som har opplevd dette?

Fortsetter under...

Ja min 4 åring gjør det åsså. Senest idag fikk han en youghurt av faren, jeg lå å hvilte min gravide slitne kropp, han gikk i stua og satte fra seg yougurten, kom inn til meg å la ut om at faren hadde tatt yougurten fra ham ... :P Kommer mye sånne småting.. vet ikke hvorfor .. men regner med det går over :)

Annonse

Jada, og han kan si at pappa sa det var okey, selv om jeg klart og tydelig hørte at pappaen sa nei ;) Han kan finne på å si at han har spist masse godterier bare for å erte lillebroren, selv om han såklart ikke har spist godterier. :) han kan si at pappa har dytta eller at mamma slo, selv om det jo ikke stemmer. ja...han er oppfinnsom for tiden, men vi sier ifra til han at det ikke er ok, men det er jo helt vanlig for alderen, så det er vell å regne som en del av utviklingen? :)

helt vanlig. Det er nå de skjønner at de kan lyve og at de får oppmerksomhet for det eller evt goder. (det kunne jo hende overnevnte gutt ville fått en ny yoghurt dersom moren hadde trodd på at pappan tok den fra han). Barn lyver også om ting de skulle ønske var sant, f.els at mamma skal ha en ny baby, bestefar bor på en bondegård eller at de har en hund hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...