Gå til innhold

Tips til blomster til barnedåp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er fint med roser og grønne blader, mye artig å finne i blomsterhandelen. Sett oasis i to fine potter, så er det bare å spisse stilkene og putte i. Jeg liker ovale oppsatser. Det er utrolig enkelt å gjøre det selv. Så kan du ha servietter og lys i samme farge (ev legger du sammen to servietter i f.eks. hvit og rosa. Hvite duker. Blanke pyntestener/glassroser (de har mye fint av sånt på nille) og telysglass (jeg kjøpte mange billige små vaser og telyseholdere på Ikea, de har til va 5 kr stk). Jeg hadde 2-3 roser i hver vase, ca 4 på hvert bord. Hvis du har tinn eller sølvlysestaker, er jo det helt perfekt.

Jeg har flere Finn Schøll-vaser i ulike størrelser. Da mini ble født, kjøpte jeg en stor lyseblå hortensia som jeg klippet av blomsterklasene på med litt stilk og satte en blomsterklase i hver vase samt noen blomsterklaser i lave skåler for å få høydeforskjell blant "dekorasjonene". Satte deretter to eller tre vaser/skåler sammen nedover bordet. Enkelt og dekorativt.

Planlegger samme neste gang bare at da blir blomstene rosa.

Det finnes også hvite hortensiaer om du ikke ønsker typisk rosa eller blått (brukte det i bryllupet vårt som blomsterdekorasjoner på bordet). Ellers finnes det grenroser (små roser med flere blomster på hver kvist) i butikkene nå, de er også veldig dekorative alene, kutt de ganske korte og sett de sammen i små lave vaser nedover bordene. Det er ikke alltid alle blomsterbutikker har grenroser i sortimentet, så kan godt være en må få de til å bestille.

Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...